معاون وزیر نفت از توسعه طرح‌های پتروشیمی منطقه مکران خبر داد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر توسعه طرح‌های پتروشیمی منطقه مکران تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛ بهزاد محمدی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران، اظهار داشت: این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین‌دستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه منطقه مکران اقدامی راهبردی و با اهمیت و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و همه دولت‌ها بوده است، گفت: با اجرای طرح‌های زیرساختی و با توجه به موقعیت راهبردی منطقه، توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد هاب امکان‌پذیر باشد.

ایجاد صنایع پایین‌دستی

همچنین معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در پایان پیرامون توسعه طرح‌های پتروشیمی، بیان کرد: توسعه طرح‌های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نمی‌کند و با توجه به ماهیت طرح‌های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهم‌ترین آن دانش فنی است، توسعه طرح‌ها تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی ادامه یابد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تسهیل و تسریع روند اجرای طرح‌های منطقه مکران، آماده همکاری در زمینه‌های مختلف و رفع موانع و مشکلات است.