برنامه عربستان سعودی برای ساخت مگاپروژه پتروشیمی

مجتمع جدید پتروشیمی عربستان سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزا تن اتیلن، ۸۵۰ هزار تن پروپیلن و ۴۰۰ هزار تن آروماتیک، سوخت و مشتقات را در منطقه جبیل تولید خواهد کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  شرکت پتروشیمی ادونسد عربستان از دریافت مجوز ساخت یک مجتمع جدید پتروشیمی در شهر صنعتی جبیل خبر داد.

این شرکت در گزارش اخیر خود به بورس عربستان سعودی موسوم به تداول آورده است که پیش‌بینی می‌شود این مجتمع جدید پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزا تن اتیلن، ۸۵۰ هزار تن پروپیلن و ۴۰۰ هزار تن آروماتیک، سوخت و مشتقات تولید کند.
انتظار می‌رود این مجتمع جدید پتروشیمی تا سه ماه چهارم سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.
شرکت زیرمجموعه شرکت ادونسد گلوبال اینوستمنت(AGIC) مجوز اعطای خوراک به این مجتمع جدید پتروشیمی را از وزارت انرژی عربستان دریافت کرده است.
این شرکت عربستانی پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد اجرای طرح ساخت یک واحد هیدروژن‌زدایی از پروپان (PDH) و یک کارخانه پلی‌پروپیلن (PP) در منطقه صنعتی جبیل را امسال آغاز کند و مرحله بهره‌برداری تجاری از آن برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی برنامه‌ریزی شده است.
کارخانه برنامه‌ریزی شده PDH قادر به تولید ۸۴۳ هزار تن در سال پروپیلن خواهد بود، در حالی‌که کارخانه PP دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال خواهد بود.
عملیات تجاری در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود.