۳ طرح گازی به ارزش ۲۸۰ میلیون یورو در پارسیان اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از اجرای سه طرح بزرگ گازی به ارزش ۲۸۰ میلیون یور در این منطقه عملیاتی خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سید ابوالحسن محمدی در جریان سفر دو روزه (پنجشنبه و جمعه، ۱۸ و ۱۹ آذرماه) اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منطقه عملیاتی پارسیان گفت: هم‌اکنون سه طرح ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز هما، وراوی و مرکز تفکیک گاز تابناک با ارزش ۲۸۰ میلیون یورو در این منطقه عملیاتی در حال اجراست.

وی با یادآوری اینکه تولید از منطقه عملیاتی پارسیان از سال ۱۳۸۲ از میدان گازی تابناک آغاز شد، افزود: این منطقه با برخورداری از هفت مرکز جمع‌آوری، یک مرکز تفکیک گاز و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله، در گستره راه‌های مواصلاتی به وسعت ۳۲۰ کیلومتر اکنون ۹ درصد از گاز تولیدی کشور و خوراک پالایشگاه گازی پارسیان را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در ادامه با اشاره به مسائل نیروهای انسانی در این منطقه عملیاتی، ادامه داد: خوشبختانه در زمینه فنی هیچ مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد، اما حمایت از برنامه‌های انگیزشی منابع انسانی در کمیسیون انرژی بسیار مهم است زیرا شرایط را فراهم می‌کند تا بتوانیم هسمو با اهداف جمهوری اسلامی، جبهه تولید را بدون حضور خارجی‌ها در کشور پیش ببریم.

منطقه عملیاتی پارسیان یکی از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه سه شهرستان لامرد، مهر و خنج در جنوب استان فارس قرار دارد و با راهبری میدان‌های گازی هما، شانول، وراوری و تابناک خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می‌کند.