ماجرای آتش سوزی در کاوشگران ماهشهر چه بود؟/فرماندار: خرابکاری و هیچ عامل خارجی برای حادثه وجود ندارد

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آتش‌سوزی پتروشیمی کاوشگران به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندر ماهشهر، فریدون بندری در تشریح جزییات و دلیل حادثه آتش‌سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران بندر ماهشهر اظهار کرد: شب گذشته مورخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ مقارن ساعت ۲۳:۵۰ یک مورد آتش‌سوزی در مخازن بنزین شرکت پترو پالایش کاوش صنعت ماهشهر واقع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی رخ داد.

وی با بیان اینکه با ورود سریع عوامل ایمنی و آتش‌نشانی، این آتش‌سوزی در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امروز اطفا شد، افزود: متأسفانه این حادثه دو مصدوم در پی داشته که یکی از مصدومان دچار سوختگی شدید شده است.

رئیس شورای تأمین شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این حادثه به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است.

بندری ادامه داد: لازم به ذکر است در این حادثه آتش‌سوزی ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه‌خانه بنزین پیرولیز، بخش‌هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفته بود.

وی در پایان تأکید کرد: این حادثه یک آتش‌سوزی فرایندی بوده و هیچ‌گونه عامل خارجی برای آن متصور نیست.