معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی وزیر نفت:

صنعت پتروشیمی پیشران اشتغال در کشور است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی وزیر نفت گفت: معتقدیم صنعت نفت می‌تواند پیشران در اشتغال و مولد باشد و نمونه بارز این موضوع در پتروشیمی ملموس است که برگشت سرمایه خیلی خوبی برای کشور داشته و اندیشه‌آفرین است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مهدی علی‌مددی، در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی و مدیران ارشد صنعت نفت که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برگزار شد، ضمن الگو دانستن مدل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه منابع انسانی گفت: این شرکت در حوزه آموزش منابع انسانی، توسعه مدیریت و جذب نیروی انسانی موفق بوده است و می‌توان آن را بهترین مدل واگذاری در صنعت نفت دانست.

وی با بیان اینکه مدل حکمرانی وزارت نفت در پتروشیمی از تصدی‌گری به سمت توسعه‌محوری حرکت می‌کند، گفت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی بیشترین همگامی را در این رویکرد داشته است و به‌دنبال آن هستیم بیشتر از تصدی‌گری عبور کنیم و بخش‌های توسعه‌ای را به‌ویژه در حوزه پژوهش و فناوری و پژوهشگاه پتروشیمی تقویت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در این‌ باره تصریح کرد: با تقویت ساختار سازمانی در حوزه پژوهش و فناوری و پژوهشگاه پتروشیمی تلاش می‌کنیم نیروهای دانشی و قوی‌تری در این مجموعه‌ها داشته باشیم، چراکه با نگاه منصفانه، ذخایر سرمایه‌ انسانی بسیار بالایی در کشور وجود دارد و ما در مجموعه صنعت نفت بهترین نخبگان را گرد آورده‌ایم و ان‌شاءالله با این اقدام‌ها به شعار اشتغال‌آفرینی سال جاری لبیک بگوییم.

علی‌مددی افزود: معتقدیم نفت می‌تواند پیشران در اشتغال و مولد باشد و نمونه بارز این موضوع در پتروشیمی ملموس است که برگشت سرمایه خیلی خوبی برای کشور داشته و اندیشه‌آفرین است، به‌گونه‌ای که همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در این شرکت استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه درها برای حل مشکلات تولید و منابع انسانی باز است، گفت: تلاش داریم مشکلات را رفع کنیم و ضمن حمایت، هرجا لازم باشد کمک می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به شناخت وزیر نفت از حوزه منابع انسانی گفت: با نگاه منصفانه روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب جواد اوجی از سوی رئیس‌جمهور، نگاه انسانی به مجموعه ذخایر انسانی صنعت نفت را بهبود بخشید، زیرا این صنعت بر پایه سرمایه انسانی است و با وجود تجهیزات گران‌قیمت این صنعت، ارزش نیروهای انسانی آن بسیار بیشتر است.

علی‌مددی اظهار کرد: انسان‌ها هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند و در صنعت نفت کار به‌صورت گروهی است و اگر نیروی انسانی دغدغه داشته باشد، هیچ‌وقت نمی‌تواند کار کند.

وی از نگاه وزیر نفت، به نیروی انسانی صنعت نفت یاد کرد و گفت: وزیر نفت نگاه انسانی به نیروی انسانی دارد و معتقد است هرجا دغدغه‌ای برای نیروی انسانی وجود دارد، باید رفع شود و برای این موضوع دست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی را باز گذاشته و بر همین اساس تلاش ما این است که وقت بگذاریم و انرژی صرف کنیم و دغدغه‌ها را رفع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به شرکت‌های واگذارشده هلدینگ‌ها گفت: در این شرکت‌ها توجه خوبی به سرمایه انسانی می‌شود و هر جا مشکلی باشد، آمادگی داریم حمایت کنیم تا مشکلات رفع شود.

علی‌مددی در پایان گفت: برخی مواقع بخشنامه‌هایی است که از سوی قانون‌گذار تکلیف می‌شود و گاهی شرکت‌های واگذارشده را درگیر می‌کند و ما تلاش داریم این درگیری‌ها و مسائل تکلیفی را که شاید با فعالیت این شرکت‌ها همخوانی نداشته باشد مدیریت کنیم.