سخنگوی دولت؛

سوآپ گاز معامله‌ای برد – برد است

سخنگوی دولت گفت: ثمره سوآپ گازی توسط مردم دیده شد، معامله برد - برد همین است، اما در دولت گذشته با توهم اینکه نیازی به آنها نداریم این کار عملی نشد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علی بهادری‌جهرمی شامگاه شنبه (۲۸ خردادماه) در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق پخش شد، گفت: دولت جمهوری اسلامی هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است، دولت از اساس حق و صلاحیت ندارد از حقوق ملت ایران عدول کند، اما هم‌زمان با مذاکرات، توانمندی‌هایمان را در دیگر حوزه‌های سیاست خارجی همانند همکاری با کشورهای همسایه فعال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خاطرات تلخی در ادوار مختلف نقل می‌شود که برخی کشورها آماده همکاری بودند، همانند چین که آمادگی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری داشت، اما به آن پشت‌پا زدند، افزود: ثمره سوآپ گازی توسط مردم دیده شد، معامله برد – برد همین است، اما در دولت گذشته با توهم اینکه نیازی به آنها نداریم این کار عملی نشد.

سخنگوی دولت درباره وصول مطالبات گازی از عراق اظهار کرد: درباره وصول طلب گازی از عراق، مردم خودشان می‌دانند که امتیازی در کار نیست، طلبی هم که وصول شده برای دوره گذشته است، هر آنچه اکنون فروخته شده پولش دریافت می‌شود.

بهادری‌جهرمی گفت: اگر در سیاست خارجی، پشتوانه دولت به مردم باشد و نگاهش این باشد که اگر این فرصت نشد، به‌دنبال فرصت دیگری برود، همچنین پرتلاش‌تر باشد، آن وقت نتیجه حاصل می‌شود و بازارهای جدیدی نیز به‌دست می‌آید.