رییس جمهور در بازدید از مجتمع پتروشیمی خراسان:

توسعه این پتروشیمی نیازمند کار جهادی و انقلابی است / مدیرعامل خراسان خواستار لغو قانون مالیات بر محصولات شد

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی خود امروز پنجشنبه پس از حضور در خراسان شمالی از مجتمع پتروشیمی خراسان بازدید کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین رییسی در جریان بازدید از پتروشیمی خراسان با اشاره به روند توسعه این واحد تولیدی اظهار داشت: توسعه این پتروشیمی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

وی در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی افزود: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می کند.

رییس جمهور تشریح کرد: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته و اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است.

رییس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد.

یوسف حسنی “سرپرست پتروشیمی خراسان” نیز در جریان این بازدید با ارائه توضیحاتی به رئیس جمهور گفت: طرح انتقال پساب بجنورد به مجتمع و اجرای طرح توسعه از مهمترین برنامه ها است که با کمک مسئولین کشور و استان پیگیر آنها هستیم.

وی درباره الزامات تامین آب پایدار و خوراک گاز به منظور اجرای طرح توسعه توضیح داد و خواستار تخفیف در نرخ خوراک گاز و قیمت خرید پساب شد تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل شود .

عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان با اشاره به محصولات پتروشیمی خراسان اظهارداشت: این امکان وجود دارد تا پروژه های دانش بنیان در پایین دست محصولات اوره و ملامین در استان اجرا شود که از ارزش افزوده بالا و امکان اشتغالزایی  بسیار مناسبی برای جوانان و متخصصین برخوردار است.

حسنی در ادامه  با اشاره به مطالبات پتروشیمی از شرکت خدمات حمایت از کشاورزی گفت: در شرایطی که وزارت کشاورزی امکان پرداخت هزینه اوره حمایتی که از ما خریداری کرده است را ندارد این امکان وجود دارد تا مطالبات خود را با گاز خریداری شده به منظور تولید و سوخت تهاتر کنیم .

سرپرست پتروشیمی خراسان در بخش دیگری از صحبت هایش بیان داشت: بر اساس قانون، اوره و آمونیاک از جمله محصولات صادراتی هستند که بایستی از پرداخت مالیات معاف باشند اما متاسفانه از سال گذشته براساس مصوبه مجلس در ردیف مواد نیمه خام قرار گرفتند که بایستی ۲۰ درصد مالیات بدهند در حالیکه محصولات ما از جمله محصولات نهایی هستند که کشاورزان به طور مستقیم مصرف می کنند و نباید از این حیث مشمول مالیات شوند.