نجات لنج‌باری در حال غرق از سوی کارکنان عملیات دریایی خارک

کارکنان عملیات دریایی و اچ‌اس‌ئی شرکت پایانه‌های نفتی خارک موفق به نجات سرنشینان و محموله ۴۰۰ تنی یک فروند لنج‌ باری در نزدیکی این جزیره شدند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از  شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک از نجات سرنشینان یک فروند شناور لنج باری به همراه محموله آن در نزدیکی این جزیره خبر داد و گفت: پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه و ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه با اعلام مرکز کنترل و ترافیک دریایی اداره بندر و دریانوردی خارک مبنی بر امدادرسانی به یک فروند شناور لنج باری به علت به گل زدن در جنوب اسکله پتروشیمی خارک و امکان غرق شدن شناور با توجه به آب گرفتگی شدید، بلافاصله کارشناسان و مهندسان فنی و دریایی اداره عملیات دریایی پایانه نفتی خارک با قید فوریت به محل اعزام شدند.

وی افزود: شناور «دوران» به همراه قایق «بهمن ۳» با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام و پس از دو ساعت تلاش و انجام اقدامات نجات از جمله تخلیه آب و مسدودسازی سوراخ‌های ایجاد شده در کف شناور از سوی غواصان موفق به نجات شناور و سرنشینان آن شدند.

رئیس پایانه نفتی خارک تصریح کرد: با توجه به آسیب بسیار به سکان و تعداد بالای سوراخ‌های کف و آب ورودی فراوان، کنترل و نجات شناور فوق در نوع خود عملیاتی بسیار سنگین و دشوار و پیچیده بود که با همت و تخصص و چابکی کارکنان سختکوش عملیات دریایی و اچ‌اس‌ئی صورت گرفت.

موسوی گفت: شناور یادشده، با ۶ خدمه از شارجه به سمت اروندکنار در حرکت بود که نزدیک جزیره خارک به علت به گل زدن دچار آب‌گرفتگی شدید و با وضع اضطرار مواجه شده بود.