در رواق کتاب حرم مطهر امام هشتم؛

کتاب “پدافند غیرعامل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی” رونمایی شد

کتاب "پدافند غیرعامل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی" نوشته‌ی عبدالرضا غلامی در رواق کتاب حرم مطهر امام رضا علیه السلام رونمایی شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ عبدالرضا غلامی در اینخصوص اظهار داشت: اهمیت تاسیسات بزرگ صنعتی و ایفای نقش بی‌بدیل آنها در نظام اقتصادی کشور و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم پایداری تولید این صنایع برموفقیت دولتها از یک سو و لزوم توجه به امنیت آنها در جهت حفظ، استمرار و پایداری تولید از سوی دیگر بنده را مصمم نمود مطالبی را در راستای ارتقای امنیت صنایع استراتژیک کشور که توقف تولید یا اختلال آنها باعث بروز لطمات جبران ناپذیر در امر استمرار خدمات کشوری می گردد با رویکرد پدافند غیرعامل تالیف و در اختیار مدیران، کارشناسان و متصدیان امور صنعتی قرار دهم.

این مدیر ارشد صنعت نفت در ادامه تصریح کرد: در کتاب حاضر که مشتمل بر پنج فصل و٢٣٠ صفحه بوده و تحت عنوان پدافند غیرعامل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی نامیده شد سعی شد دسته‌بندی جدید و دقیق‌تری از تهدیدات متصوره همراه با راهکارهای پدافند غیرعامل ارائه داده و البته مفاهیم جدیدی از پدافند غیرعامل را با رویکرد تاثیر اقدامات اقتصادی نیز مطرح شد.

غلامی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که مطالب پیشرو را از سایر کتابها متمایز می‌نماید نگاه فنی به مباحث تهدیدات از طریق محاسبه ریسک وقوع تهدیدات و ریسک‌پذیری تاسیسات صنعتی می‌باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اساتید، صاحبنظران و متولیان امر در جهت تکامل مباحث مطرح شده در نوبت آتی چاپ نقطه نظرات ارزشمند خود را ارائه کنند.

گفتنی است این کتاب با حضور برخی از مدیران آستان قدس رضوی در رواق کتاب حرم مطهر امام رضا علیه السلام رونمایی شد.