مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شستا برگزار شد:

تقسیم سود ۱۳۵ ریالی به ازای هر سهم/ حرکت شستا به سمت سود پایدار

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ و مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور حدود ۸۸ درصد از سهام داران برگزار شد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت ضمن تصویب صورت های مالی تقسیم سود ۱۳۵ ریالی به ازای هر سهم به تصویب رسید. همچنین در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت ماده ۵۸ اساسنامه این شرکت به منظور تطبیق با ابلاغیه سازمان بورس مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای این مجمع، ابراهیم بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین هلدینگ چندرشته‌ای بورسی ایران، در چارچوب چشم‌انداز و استراتژی‌های خود، استمرار و افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی بلندمدت برای تمامی ذینفعان خود را هدف‌گذاری نموده است.

وی ادامه داد: شرکت برای نیل به این هدف می‌کوشد با اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری، ورود به حوزه‌های دانش‌بنیان، ایجاد نظام راهبری موثر شرکتی و مدیریت علمی، افزایش تاثیرگذاری بر فضاهای کسب و کار، تقویت قابلیت مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای جدید، جاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و خلاق و توسعه فعالیت‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی به اهداف والای خود دست یابد.

مدیرعامل شستا تشریح کرد: همچنین این شرکت در راستای حمایت از ثبات بازار سرمایه، خود را متعهد به رعایت کلیه قوانین و مقررات بورسی و انتشار به‌هنگام وقایع با اهمیت خود می‌داند. شرکت در این مسیر، نخبه‌پروری و استفاده از منابع انسانی شایسته، رعایت اصول علمی مدیریت، پیگیری مسئولیت‌های اجتماعی، شایسته‌سالاری، شفافیت عملکرد، الزامات و قوانین زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و سایر قوانین حاکم بر محیط داخلی و بین‌المللی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: تحقق واقعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارزش‌آفرینی و کسب منافع پایدار برای ذینفعان و نقش‌آفرینی مناسب در رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشور را دنبال می‌کند.

ابراهیم بازیان با اشاره به افزایش ۱۰۵۲ درصد سرمایه این شرکت گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در آخرین افزایش سرمایه از ۱۴۲،۰۰۰ میلیارد ریال به ۱،۶۳۶،۰۱۳ میلیارد ریال رسیده است.او با اشاره به این موضوع که مجموعه شستا به بیش از ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خدمات رائه می کند.

وی با اشاره به سهم شستا در تولید اقتصاد کشور گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی سهم مهمی در اقتصاد کشور داشته است. به عنوان مثال بیش از ۴۳ درصد از کل محصول اتیلن در کشور توسط شرکت های تابعه شستا تولید می شود، این نسبت در محصولاتی مانند پروپیلن ۵۹.۲۱ درصد، پلی پروپیلن ۳۳.۱۹ درصد، بنزن ۵۳.۴۷ درصد، قیر ۶۷ درصد، کائولن فرآوری شده ۸۱ درصد، سیمان ۳۴ درصد و … را در اختیار دارد.

بازیان با اشاره به آرایش شرکت های تابعه این هلدینگ گفت: ۱۵۴ شرکت مدیریتی و ۹۲ شرکت غیر مدیریتی در ذیل هلدینگ شستا فعالیت می‌کنند.

بازیان در ادامه گفت: NAV (خالص ارزش دارایی‌های) مجموعه شستا در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ نسبت به سال ماالی گذشته با ۱۱ درصد افزایش به ۲۷۸۱۸۲ میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین P/NAV نماد شستا نیز با ۱۴ درصد کاهش به ۵۶ درصد رسیده است.

بازیان با اشاره برنامه‌های سامان دهی شستا گفت: هدف اصلی این برنامه بهینه سازی سبد سرمایه‌گذاری است و به همین منظور اقداماتی مانند افزایش چابکی؛ کاهش تصدی گری؛ حرکت به سمت سهام‌داری؛ افزایش بازدهی و سودآوری پایدار؛ بهبود توان رقابتی و کاهش ریسک را به جد دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به عرضه ۴ شرکت تابعه شستا گفت: ۱۶ شرکت در آستانه عرضه اولیه قرار دارند.

وی ادامه داد: ۸۷ پروژه‌ی توسعه‌ای، ایجادی و نوسازی و بهسازی در به ارزش ۳۵۹۲۳ میلیارد تومان در حال اقدام است.

بازیان با اشاره به صورت مالی شرکت اصلی در دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ گفت :درآمد عملیاتی در این دوره ۲۲۲۷۶۱ میلیارد ریال بوده است؛ همچنین درآمد عملیاتی بر اساس صورت مالی تلفیقی ۵۴۸۰۶ میلیارد ریال بوده است که نسب به دوره قبل از آن رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. این روند در سود خالص نیز تکرار شده و سود خالص تلفیقی با ۲۲ درصد رشد به ۴۹۰۶۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

در ادامه این نشست با تصویب صورت‌های مالی سود خالص این دوره ۲۱۲۸۰۷ میلیون ریال تعیین شد و به ازای هر سهم ۱۳۵ ریال تقسیم سود مصوب گردید.

در ادامه مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز برگزار شد و اساسنامه آن به منظور تطبیق با آیین نامه‌های سازمان بورس به تصویب رسید.