عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی خام‌فروشی را متوقف می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از اهداف اصلی ما در حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توان به این هدف دست یافت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ حسین حسین‌زاده سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها مؤثر دانست و اظهار کرد: از اقدام‌های مهم وزارت نفت در حوزه انرژی، صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورهاست، این خدمات در پالایشگاه‌ها برای توسعه میدان‌ها و گسترش فناوری استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی، همکاری لازم را با وزارت نفت داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اند، همچنین سرمایه‌گذاری ما در دیگر کشورها ممکن است به‌صورت صدور خدمات فنی و مهندسی، یا سهام باشد. در هر صورت یکی از اهداف اصلی ما در حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توان به این هدف دست یافت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزارت نفت در این مدت توانسته است با سرمایه‌گذاری فراسرزمینی، همچنین فروش نفت و وصول درآمدها یکی از ستون‌های مهم اقتصادی دولت باشد.

موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره عملکرد دولت در توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی گفت: دولت آغاز خوبی در این حوزه داشته و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به کمک دولت آمدند تا در دیگر کشورها پالایشگاه‌های فراسرزمینی توسعه یابد.

وی اعلام کرد: رویکرد دولت و تأکید مجلس توسعه پتروشیمی‌ها و کاهش خام‌فروشی است که سبب اشتغال، بهبود تولید و افزایش ارزش در صنعت نفت می‌شود.