مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا:

هدفمان تحقق تولید ۲ میلیون تن محصول در سال جاری است/ سود «بوعلی» ۸۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، هدف شرکت را رسیدن به تولید 2 میلیون تن محصول عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید مجتمع در سال ۱۷۰۰ هزار تن است و با رسیدن به رکورد تولید ۲میلیون تن ، حجم تولیدات شرکت به بیش از۲۰درصد ظرفیت اسمی خواهد رسید.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ سید محمد احمدزاده در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، با تشریح سیاست های این شرکت اظهار داشت: مارکتینگ؛ صرفا در سود خلاصه نمی شود و زنجیره تامین، حلقه تولید و زنجیره توزیع را نیز باید مدیریت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم سود شرکت را افزایش دهیم ، باید در بحث خوراک مشکلات را حل کنیم و با تغییر استراتژی خرید در سطح کشور و منطقه، این موضوع را از نقطه ضعف به فرصت و مزیت تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد: خوراک را به گونه‌ای تامین می‌کنیم که محصولات با ارزش افزوده بالاتر و قیمت بیشتر تولید کنیم‌. زمانی بنزن از نظرقیمتی بیشترین سودآوری را داشت و دریک برهه زمانی، «هِوی‌اِند» و سایر محصولات شرایط قیمتی بهتری داشتند که با توجه به شرایط بازار، تصمیمات را در شرکت ایجاد کردیم.

به گفته ی احمدزاده؛ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا سال گذشته حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تن خوراک تامین کرده و هیچ مشکلی بابت تامین به وجود نیامده است.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع و فروش بازارهای منطقه ای دسترسی خوبی برای فروش داریم، به طوری که اواخر سال ۹۸ در زمان شروع شیوع ویروس کرونا ، هیوی اند را به مدت ۷ ماه با بیش از ۳ برابر میانگین قیمتی به یکی از کشورهای همسایه صادر کردیم.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه های شرکت افزود: پروژه مهم واحد شیرین سازی که ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته بود را سال گذشته به مرحله راه اندازی رساندیم و در زمان مقتضی از آن بهره لازم را خواهیم برد.
احمدزاده با تشریح جزئیات این پروژه تصریح کرد: این واحد دو کارکرد اساسی برای شرکت داشت، ابتدا اینکه وابستگی ما را به پتروشیمی های دیگر را کاهش داد و از طرفی حدود ۲۰ درصد کمبود تولید را حدود دو میلیون تن ناشی از عدم تامین خوراک از مجتمع های مجاور را جبران کردیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید مجتمع خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید مجتمع یک میلیون و هفتصد هزار تن می باشد و امسال تولید ۲میلیون تن محصول را به عنوان هدف تعیین کرده ایم و با توجه به روند تولید مجتمع که تا ۲۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید است، پیش بینی تولید ۲ میلیون تن محصول در پایان سال را داریم.

احمدزاده در ادامه نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، به دیگر پروژهای در دست اقدام مجتمع اشاره کرد و افزود: راه اندازی واحد تولید پارازایلین، کمی زمانبر بوده، البته قطعا امسال به مرحله بهره برداری می رسد و وارد مدار تولید خواهد شد.

وی همچنین در خصوص افزایش سود احتمالی شرکت گفت: سود شرکت در سه ماه نخست سال جاری ۳۸۰۰ تومان بوده و احتمالا در سه ماهه پایان سال با توجه به بازار سوخت داخلی و بین المللی تعدیل خوبی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست تخصصی که با حضور فعالین بازار سرمایه برگزار شد؛ گزارش عملکرد ۷ ماهه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تشریح و در آن به تحقق ۱۲۷ درصدی برنامه تولید در هفت ماهه نخست سال۱۴۰۱ اشاره شد و افزایش ۵ درصدی تولید در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل به عنوان دستاورد دیگری از سوی کارکنان شرکت اعلام گردید.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با تحقق ۱۲۸ درصدی برنامه فروش، افزایش ۳۵ درصدی فروش در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل را به ثبت رسانده که به معنای ۲.۵ برابر شدن درآمد این شرکت درهفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
بر اساس اعلام گزارش ۷ ماهه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ این مجتمع پتروشیمی با نماد «بوعلی» در حوزه صادرات نیز افزایش ۳۸ درصدی را محقق کرده و با افزایش چشمگیر ۸۵ درصدی سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، معادل ۳۷۵۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است.