افتتاح طرح‌های جدید در صنعت پتروشیمی/ مصمم به بومی‌سازی در راستای تکمیل زنجیره ارزش هستیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح طرح‌های جدید و افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: مصمم هستیم با کمک فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی به نقطه بلند بومی‌سازی صنعت پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش دست یابیم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مرتضی شاهمیرزایی بعداز ظهر امروز (دوشنبه، سوم بهمن‌ماه) در آیین گشایش دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۰ مجتمع پتروشیمی با مجموع ظرفیت سالانه ۹۰ میلیون تن در کشور فعال هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در دهه فجر و تاپایان سال، ۴ میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه اشاره کرد و افزود: براساس این برنامه و با بازنگری انجام‌شده در طرح‌ها و مجوزهای داده شده این صنعت، زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تکمیل و همه محصولات مورد نیاز صنایع دیگر نیز تولید خواهد شد تا از واردات محصولات زنجیره پتروشیمی جلوگیری شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی بی‌انتهاست، گفت: همه سرمایه‌گذاران، فعالان، متخصصان، دانشمندان و دانشگاه‌های کشور را برای کمک به توسعه این صنعت دعوت می‌کنم.

شاهمیرزایی به روند کاهشی مصرف فرآورده‌های نفتی و گازی در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی فرآورده‌های نفتی و گازی را به محصولات با ارزشی که برای رفاه بشریت استفاده می‌شود، تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به استفاده محصولات پتروشیمی در انواع صنایع مختلف، تصریح کرد: ما مصمم هستیم که با کمک فعالان، سرمایه‌گذاران، دانشمندان و متخصصان صنعت پتروشیمی به نقطه بلند بومی‌سازی فناوری‌ها، دانش‌های فنی، تجهیزات و کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش این صنعت دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: خودمان را متعهد می‌دانیم و آماده همکاری برای اجرای همه طرح‌ها و موافقت‌نامه‌های اصولی داده‌شده منطبق بر مقررات در جزیره قشم هستیم و از همه سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که به کمک ما برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بیایند و از هر ظرفیتی برای تحقق آن بهره بگیریم.

دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از امروز (دوشنبه، سوم بهمن‌ماه) با حضور حجت‌اله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران و مسئولان فعال در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌مدت سه روز آغاز به کار کرد.