مدیر اجرایی خط لوله انتقال گاز TAP خبر داد؛

افزایش چشمگیر ظرفیت گاز صادراتی جمهوری آذربایجان به اروپا از طریق خط لوله TAP

شرکت اپراتور خط لوله انتقال گاز ترانس آدریانیک (TAP) روز دوشنبه از آغاز به کار افزایش ظرفیت انتقال گاز این خط لوله به ۲۰ میلیارد متر مکعب در سال خبر داد که قرار است تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ شرکت اپراتور خط لوله انتقال گاز ترانس آدریانیک (TAP) روز دوشنبه از آغاز به کار افزایش ظرفیت انتقال گاز این خط لوله به ۲۰ میلیارد متر مکعب در سال خبر داد که قرار است تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شود.

به گفته شرکت اپراتور TAP، هدف از افزایش ظرفیت صادرات گاز این پروژه ۸۷۸ کیلومتری که گاز جمهوری آذربایجان را به چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا منتقل می کند، کمک به حل بحران انرژی در قاره اروپا است.

منابع آگاه نزدیک به مدیران ارشد این پروژه معتقدند که قرار است سالانه، ۱.۲ میلیارد متر مکعب به ظرفیت صادرات این خط لوله اضافه شود و فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت این خط لوله قرار است از سال جاری میلادی عملیاتی شود.

«لوکا شیپاتی» مدیر اجرایی شرکت خط لوله TAP در این خصوص گفت: ما عملیات افزایش ظرفیت خط لوله TAP را آغاز کرده ایم که نهایتا قرار است این حجم به ۲۰ میلیون متر مکعب در سال برسد.

همچنین قرار است با افزایش ظرفیت خط لوله TAP، هیدورژن و برخی گازهای تجدید پذیر نیز از طریق این خط لوله به اروپا صادر شود. لازم به ذکر است، دو شرکت بریتیش پترولیوم و شرکت گاز «اسنم» ایتالیا، دو سهامدار اصلی و بزرگ خط لوله TAP به حساب می آیند.