مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان مطرح کرد؛

راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان مسیری برای توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: راه اندازی فرودگاه قدیمی مسجد سلیمان می‌تواند مسیر توسعه، صادرات و فعالیت واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان را تسهیل کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سید احسان‌اله موسوی  اظهار کرد: فرودگاه مسجد سلیمان قدمتی ۱۰۰ ساله دارد که با راه اندازی این فرودگاه مسیر صادرات و حمل و نقل و فعالیت واحدهای تولیدی در این منطقه تسهیل و بستر توسعه و جذب سرمایه گذاران در این شهرستان را فراهم می‌کند.

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان این شهرستان را منطقه مستعد در زمینه انرژی و تولید برق دانست و افزود: در کنار سرمایه گذاری برای توسعه تولید در شهرستان مسجد سلیمان نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه و آموزش مهارت است.

موسوی با بیان اینکه تلاش بر این بود که خط ریلی از شوشتر تا مسجد سلیمان ایجاد شود تا زمینه حمل محصولات تولیدی این شرکت توسط راه آهن به نقاط مختلف و همچنین گذرگاه های مرزی انجام شود افزود: به دنبال راهکارهایی برای ایجاد ساز و کاری جهت راه اندازی این خط آهن هستیم.

وی طول خط آهن که می تواند مسجدسلیمان را به شبکه ریلی اتصال دهد را ۲۵ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: مصوبه ایجاد خط آهن این شهرستان از سه دولت پیش پیگیری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، راه اندازی این خط آهن می تواند از بار ترافیکی جاده های شهرستان کم و به افزایش ایمنی ترددها کمک کند.

وی گفت: با راه اندازی راه آهن، کامیون‌های حامل مواد پتروشیمی در این‌منطقه را نخواهیم داشت.

بهره‌مندی از دانش بنیان‌ها در شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اغلب صنایع مهم توسط نیروهای خارجی اداره می شد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، این نیروهای خارجی از کشور خارج شدند و اداره این صنایع با خلاء هایی همراه شد اما به مرور با تکیه بر دانش داخلی و اعتماد به جوانان کشور، مهندسان ایرانی در عرصه های مختلف دستاورد و توانمندی های زیادی کسب کردند.

موسوی ایجاد و توسعه صنایع پتروشیمی را یکی از دستاوردهای اعتماد نظام به جوانان نخبه کشور بیان کرد و گفت: هم اکنون فعالیت صنایع پتروشیمی در اقتصاد کشور علاوه بر اشتغالزایی، نقش مستقیمی در بهبود درآمدهای کشور دارند.

موسوی افزود: مجموعه‌های دانش بنیان، جوانان با انگیزه هستند که با دانش روز حرکت می‌کنند و این شرکت از علم و دانش این شرکت‌ها در حال بهره مندی است.

وی گفت: اگر به شرکت های پتروشیمی‌ بها داده شود در ردیف کشورهای دارای دانش فنی این صنعت خواهیم بود که نقش دانش بنیان در این مسیر اثرات چشم گیری دارد.

انجام ۹۳ درصد تعهدات ارزی توسط شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان بیان کرد: ۹۳ درصد از تعهدات ارزی این شرکت انجام شده و تاثیر بسزایی در درآمد زایی کشور داشته است.

وی افزود: از ظرفیت کامل این شرکت برای تولید استفاده نشده است اما در سال جدید در نظر داریم در صورت حمایت دولت برای کمک به درآمد کشور تولید این شرکت افزایش یابد و از ۸۰ درصد تولید سالیانه به ۱۰۰ درصد برسیم.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی‌مسجد سلیمان ادامه داد: با بالا بردن این ظرفیت سالانه یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید محصول خواهیم داشت

موسوی با اشاره به اهمیت توجه به رفاه کارکنان این شرکت اظهار کرد: فرماندار مسجد سلیمان جهت تامین زمین برای ساخت مسکن نیروهای این شرکت موافقت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت های اجتماعی در پتروشیمی مسجدسلیمان موضوع با اهمیتی است ادامه داد: از جمله برنامه ریزی های انجام شده در این حوزه، برنامه استعدادیابی است تا زمینه مطلوبی برای شکوفایی توانمندی جوانان منطقه در عرصه های مختلف فراهم شود.

شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان با یک هزار و ۳۰۰ نیروی کار با تولید محصول اوره در این شهرستان فعال است.