رشد ۷۰۲ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 702 واحدی نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی، اما رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد ناچیز ۷۰۲ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۲ هزار و ۲۹۳ واحد به رقم ۷۴۳ هزار و ۶۵۷  واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش بیش از ۶۰۰ شرکت بورسی است به بیش از ۸ میلیون و ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۲ میلیارد سهام در قالب ۵۵۰ هزار معامله و به ارزش ۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش زیر نیم‌درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی به میزان ۰.۳ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۳۱ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند، شاخص بازار اول بورس ۰.۳ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۴ درصد  افزایش یافت. امروز نمادهای بانک ملت، چادرملو، پتروشیمی بوعلی و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۳۶ واحد کاهش به رقم ۲۷ هزار و ۹۵۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۵۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۴ هزار میلیارد تومان شد، معامله‌گران امروز بیش از ۵.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۰۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول و پویا زرکان آق‌دره به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای جهان فولاد غدیر، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو  و مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، بورس تهران همچنین به عنوان عضو هیأت مدیره فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (فیاس) قرار گرفت. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و قبل از خرید و فروش حتما باید تحقیق و مطالعه در مورد شرکت‌ها صورت گیرد.با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید همراه با مهار تورم بهترین مکان برای تأمین مالی رشد غیرتورمی بازار سرمایه است.

امسال همچنین شرکتهای سهامی عام پروژه محور قرار است وارد بازار سرمایه شوند و با اوراقی که منتشر می‌کنند، منابع لازم برای راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های عمرانی فراهم کنند.