رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی:

صادرات پتروشیمی از مسیرهای غیر رسمی|عوارض، صادرات قیر، روان کارها و پتروشیمی ها را کاهشی کرد

معروف خانی رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفتی گفت: قوانین مربوط به تعهدات ارزی و وضع عوارض و مالیات باعث شده صادرات پتروشیمی از مسیرهای غیر رسمی انجام شود تا اینگونه قوانین دور زده شود.  

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ چند روز پیش بود که با دستور وزیر اقتصاد وصول مالیات علی الحساب ۲ درصدی از صادرات مواد خام و نیمه خام متوقف شد. احمد معروف خانی رییس اتحادیه صادرکنندکان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی حالا امیدوار است که با لغو این مصوبه شرایط برای صادرات غیر نفتی کمی بهتر شود.
او در گفتگو با بازار در این‌باره می گوید: متاسفانه در اجرای این قانون دچار بد سلیقگی شدیم. طوری که نحوه شناسایی محصولات خام و نیمه خام بر اساس یک کار کارشناسی سطحی انجام شد و همین مساله مشکلاتی را در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی، قیر و روان کارها ایجاد کرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه سخنان خود از کاهش صادرات محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: این افت صادرات دلایل متعددی دارد که می توان مهم ترین آنها را سیاست گذاری های اشتباه دانست چرا که ظرفیت های تولیدی ما نسبت به سنوات گذشته نه تنها تغییر یا کاهشی نداشته بلکه در برخی موارد افزایشی هم بوده است.
به گفته او، قوانین مربوط به تعهدات ارزی و وضع عوارض و مالیات باعث شده صادرات پتروشیمی از مسیرهای غیر رسمی انجام شود تا اینگونه قوانین دور زده شود.