واگذاری بیش از نیمی از سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان

اسدی، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از واگذاری ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ محمد اسدی گفت: براساس توافق وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار می‌شود.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود از حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی، چهار میلیون نفر متقاضی خرید سهام پتروشیمی امیر کبیر باشند، گفت: در حال حاضر سهم هر بازنشسته ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است که ۵ درصد را طی سه قسط از مستمری خود، و الباقی را در قالب تسهیلات بانک رفاه ۶۰ ماهه پرداخت می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی امیرکبیر یکی از شرکت‌های پرسود بورسی بانک رفاه است، گفت: باهدف اجرای مصوبه دولت مبنی بر لزوم خروج بانک‌ها از بنگاه داری تا آخر امسال، سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان واگذار شده است.

اسدی با تاکید بر اینکه این واگذاری می‌تواند منبع درآمدی جدیدی برای بازنشستگان باشد، افزود: مستمری بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ از خرید سهام انصراف دهند.

وی افزود: مبلغ ۵ درصدی خرید سهام، طی یک قسط یک میلیونی تومانی در اسفند امسال و دو قسط پانصد هزار تومانی درفروردین و اردیبهشت سال آینده از مستمری بازنشستگان کسر، و باقی آن ماهانه حدود ۲۷۰ هزار تومان در قالب تسهیلات پنج سالانه بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: فرآیند خرید در قالب یک شرکت سهامی است ولی تا ۴۰ روز آینده با تبدیل به تعاونی، همه متقاضیان، سهام دار این تعاونی می‌شوند.