الزام مدیریت مصرف انرژی در تولید مجتمع های پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی ملزم به مدیریت مصرف انرژی در فرایند افزایش تولید از طریق تکمیل زنجیره ارزش هستند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه کارگروه تخصصی انرژی مجتمع های الفینی و پلیمری با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی در فرآیند تولید، گفت: شاخص مصرف انرژی در ایران مطلوب نیست و ما باید با بهینه سازی مبتنی بر عقلانیت و تکنولوژی و با استفاده از توانایی های مراکز علمی و پژوهشی و دانش بنیان مصرف انرژی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه اصلاح فرآیندها و توجه به عملکرد بهینه تجهیزات توسط نیروهای متخصص صنعت، راهبردی موثر در جهت مدیریت مصرف انرژی است، افزود: نقش مدیریت انرژی در این زمینه بسیار مهم است و باید به آسیب های اقتصادی و اجتماعی انتشار گازهای فلر توجه داشت.

شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه با افزایش تولید از طریق تکمیل زنجیره ارزش، شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم، افزود: ممکن است در آینده نزدیک گازهای فلر اهرمی برای تحت فشار قرار دادن کشور توسط غرب باشد، پس باید به صورت ویژه در این زمینه اقدامات موثری انجام داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اهمیت اشتراک گذاری دانش و باتوجه به اینکه مصرف بهینه و اقتصادی منابع انرژی از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است، بیان کرد: باید عمیق تر و با در نظر داشتن بهره وری بیشتر از منابع انرژی به سوی استفاده بهینه از منابع موجود حرکت کنیم.