مدیرعامل پتروشیمی صدف خبر داد؛

به زودی حداقل ۳۰ درصد از پتروشیمی صدف خلیج فارس بورسی می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی صدف در مجمع سالیانه پتروشیمی تندگویان به آخرین وضعیت پروژه پرداخت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  علی صفوی با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی فرآیند پیش راه اندازی گفت: محموله تجهیزات وارداتی ما رسیده و پیگیری دریافت برق از یوتیلیتی دماوند در حال انجام است که برای راستی آزمایی می‌توانیم بازدیدی را از مجتمع ترتیب دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج فارس در تشریح طرح گفت: ۱۳۶ هزار تن لاستیک SBR تولید می‌کنیم که با دو طرح دیگر کشور متفاوت هست.

ایشان جدیدالاحداث بودن صدف را یکی از مزیت‌های این طرح برشمرد و گفت: پلنت‌های داخلی عمدتا بیش از چهل سال عمر دارند و صدف یکی از پلنت‌های جدیدالاحداثی است که گرید خاصی از SBR تحت نام لاستیک سبز را تولید می‌کند که دارای بازار صادراتی خوبی همچون ترکیه و پاکستان می‌باشد.

وی در خصوص کیفیت تامین خوراک گفت: در این مورد نگرانی نداریم زیرا شرکت‌های پارک استایرن موافقت اصولی دریافت روزانه ۵۵۰ تن از پارس را دارند اما از آنجایی که چهار شرکت این پارک به بهره برداری نرسیده‌اند پتروشیمی پارس استایرن خود را خارک از این قرارداد بفروش می‌رساند.

مدیرعامل این طرح در ادامه افزود:صدف به اندازه چهار روز ظرفیت ذخیره‌سازی دارد از طرفی با بهره برداری رسیدم صدف و پادجم، بوتادین تولیدی پتروشیمی جم دریافت می‌شود که برای آن دریافت آن موافقت اصولی و قرارداد امضا شده داشته و خط لوله نیز تا نزدیک مجتمع احداث شده است.

وی در ادامه به کیفیت دریافت یوتیلیتی مجتمع پرداخت و ادامه داد: صدف به مبین انرژی خلیج فارس متصل شده همچنین در فکر صرفه جویی در بحث تصفیه پستب نیز می‌باشیم بر این اساس برای آن در بخشی از مجتمع زمین در نظر گرفته ایم.

صفوی در پایان خبر داد: هم اکنون در حال طی فرآیند بورسی کردن حداقل ۳۰ درصد صدف هستیم ضمن آنکه کمتر از دو هفته دیگر سرویس‌های جانبی از مبین انرژی دریافت خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی‌ها صدف سه الی چهار ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.