مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی در نقطه نزدیک به قله است/ وابستگی ایران در حوزه کاتالیست‌ها رفع شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر شتاب مناسب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: وابستگی ۱۱۶ساله در حوزه کاتالیست‌ها پشت‌ سر گذاشته شده و این صنعت در نقطه نزدیک به قله است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور) در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست بیان‌کرد: ۹۵درصد توسعه صنعت پتروشیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است. صنعت پتروشیمی ایران پیش از انقلاب با ۵ مجتمع پتروشیمی در همه زمینه‌ها، از طراحی گرفته تا تولید، وابسته بود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اراده مسئولان نظام و دولتمردان کشور و توان جوانان، پیشکسوتان و سرمایه‌گذاران، تحولات عظیمی در صنعت پتروشیمی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر حرکت به‌سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از ذخایر هیدروکربوری گفت: خوشبختانه هم‌اکنون صنعت پتروشیمی با شتاب مناسبی به کمک متخصصان داخلی در حال پیشرفت است، به‌گونه‌ای که بیشتر موارد وابستگی این صنعت رفع شده و تنها در بعضی موارد وابستگی وجود دارد که مهم‌ترین آن حوزه دانش صنعت پتروشیمی است. در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای بومی‌سازی دانش‌های فنی این صنعت برداشته شده است.

شاهمیرزایی تأکید کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال گذشته میلادی از نظر تعداد قراردادهایی که در حوزه دانشی، لایسنسوری، ساخت کاتالیست و… داشت، در جایگاه نخست شرکت‌های فناور پتروشیمی جهان قرار گرفت.