ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش برگزار شد

ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با حضور سفیران دو کشور امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش نفیر (خبرگزاری نفت ایران) به نقل از شانا، این نشست با محور انرژی‌های تجدیدپذیر و برای پیگیری سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش در دوره‌ای پنجساله است. این دوره از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

در این نشست فرصت‌ها و ظرفیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و همکاری با اتریش در این زمینه، پروژه‌های فناوری پاک و آب و هوایی، توسعه آبگرمکن‌های خورشیدی، پروژه شهر هوشمند و سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های انرژی‌های تجدید پذیر و آثار  ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) بر بخش انرژی بررسی شد.

نمایندگانی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، انجمن بین المللی انرژی‌های خورشیدی از هند، وزارت نیرو، مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برقی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا)، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، سندیکای برق و شرکت مگفا با نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های ذیربط اتریشی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در این نشست با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

همکاری‌های ایران و اتریش در زمینه انرژی می‌تواند الگویی مناسب برای مشارکت دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی صاحب فناوری با ایران باشد.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان خزر معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت ریاست هیئت ایرانی این نشست و یوهان پنکر ریاست هیئت اتریشی را عهده‌دار بودند.