سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد دلاری صنعت نفت در قطب پالایشی کشور

وزیر نفت با اشاره به تعریف طرح‌های پتروپالایشی شهید سلیمانی و پالایشی مروارید مکران در هرمزگان گفت: در سال‌های آینده این استان به قطب پالایشی کشور تبدیل می‌شود، طی یک سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیارد دلار پروژه جدید در این استان تعریف و آغاز شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛جواد اوجی بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در حاشیه آیین رسمی بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز به جزیره کیش در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: در هفته پیش رو عملیات اجرایی پروژه‌های زیادی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی آغاز می‌شود و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به افتتاح رسمی پروژه گازرسانی به جزیره کیش و صرفه‌جویی ارزی سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلاری از محل صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی و گاز مایع در این جزیره گفت: مدت زمان بازگشت سرمایه در این طرح کمتر از یک سال خواهد بود، همچنین طرح انتقال گاز میدان گازی کیش به مجتمع‌های پالایشی پارس جنوبی نیز که از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می آید، به‌زودی به کمک شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی آغاز خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به تعریف طرح‌های پتروپالایشی شهید سلیمانی و پالایشی مروارید مکران در استان هرمزگان گفت: در سال‌های آینده این استان به قطب پالایشی کشور تبدیل خواهد شد. در یک سالی که از عمر دولت سیزدهم می گذرد حدود ۲۴ میلیارد دلار پروژه جدید در این استان تعریف و آغاز شده است.

اوجی با بیان اینکه در طول عمر دولت سیزدهم حدود ۸۰ میلیارد دلار در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت تفاهم‌نامه و قرارداد امضا شده است، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک اخبار مربوط به امضای قراردادهای جدید در بخش تکمیل زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.