توقف تولید بنزین یورو در پالایشگاه آبادان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه بنزین یورو ۴ در خوزستان فقط در برخی جایگاه‌های اهواز توزیع می‌شود، گفت: تولید بنزین یورو۴ از سه ماه پیش در پالایشگاه آبادان متوقف شده است.

به گزارش نفیر (خبرگزاری صنعت نفت ایران)؛ محمدجواد اشرفی بیان کرد: بنزین یورو ۴ در خوزستان، هم اکنون فقط در بخشی از جایگاه‌های اهواز توزیع می‌شود و در سایر شهرهای استان عرضه نمی‌شود که این موضوع در حال پیگیری از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: تا سه ماه گذشته بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان با کیفیت مناسب تولید و در مراکز عرضه می‌شد اما اکنون به دلیل مشکلات فنی امکان تولید این نوع سوخت در پالایشگاه آبادان وجود ندارد به همین دلیل فقط نیاز اهواز با توجه به حجم بالای تردد خودرو و آلودگی هوا عرضه می‌شود.

اشرفی یک ماه پیش فعالیت‌های نفتی و کیفیت پایین بنزین را از جمله عوامل آلودگی هوای اهواز اعلام کرده و گفته بود: حدود ۶۰ درصد بنزین مراکز عرضه سوخت در اهواز با استاندارد یورو۴ است اما باید گفت همه این سوخت توزیع شده دارای استاندارد لازم نیست که در مکاتبات متعددی با پالایشگاه آبادان، درخواست ارتقای کیفیت سوخت و افزایش توزیع بنزین یورو۴ را مطرح کردیم.