سود سابک ۵ برابر شد

سود شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) عربستان در سه ماه سوم سال 2021 نسبت به دوره مشابه پارسال پنج برابر شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سابک روز پنجشنبه (ششم آبان‌ماه) اعلام کرد که سود سه ماه سوم این شرکت در پی افزایش میانگین قیمت فروش محصولات نسبت به سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی پنج برابر شد.

سابک اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماه سوم سال جاری میلادی پس از کسر مالیات به پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (یک میلیارد و ۵۰۰ میلون دلار) رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد، این رقم به برآورد ۶.۱ میلیارد ریالی برآوردهای چهار تحلیلگر که توسط مؤسسه رفینیتیو جمع آوری شده بود، نزدیک بود.

درآمدهای سابک با ۴۹ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسید.

سابک اعلام کرد که افزون بر افزایش میانگین قیمت‌های فروش بالاتر، افزایش سهم این شرکت از نتایج حاصل از سرمایه‌گذاری‌های مشترک و شراکت نیز به بالا رفتن درآمد خالص کمک کرده است.

برخلاف سه ماه سوم سال گذشته میلادی، سابک با هیچگونه آسیب مادی روبه‌رو نشد.

با وجود افزایش میانگین قیمت‌های فروش، به‌دلیل افزایش هزینه‌های خوراک، حاشیه سود تعدیل شد.

یوسف عبدالله البنیان، مدیرعامل سابک گفت: عملکرد مالی مطلوب سابیک در طول سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ نشان‌دهنده ادامه روند احیای شرایط پس از بحران شیوع ویروس کروناست، هرچند که نسبت به عملکرد فوق‌العاده این شرکت در سه ماه دوم در سطحی پایین‌تری قرار داشت.

وی در جمع خبرنگران نیز گفت: تحقق هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۳ تا ۴ میلیارد دلار برای سابک هزینه خواهد داشت .

۷۰ درصد سهام سابیک متعلق به شرکت آرامکوی عربستان سعودی است.