سفارش ساخت کشتی ۱۱۳ هزار تنی از سوی شرکت ملی نفتکش به داخلی‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افرامکس به شرکت‌های داخلی برای برنامه‎های جدید این شرکت در حمایت از توان داخل خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ حسین شیوا به دور تازه حمایت و پشتیبانی‎های این شرکت از صنایع و شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: همسو با تاکیدهای مقام معظم رهبری و تحقق حمایت از داخل، پس از سال‌ها و در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افراماکس به مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس در دستور کار و اجرا قرار گرفته است که قرارداد آن به‌زودی امضا می‌شود.

وی ظرفیت این نفتکش را ۱۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: طبق سفارش شرکت ملی نفتکش، این نفتکش، نخستین کشتی دوگانه‎سوز ساخت داخل خواهد بود که با سوخت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی ) و نفت کوره با سولفور کم (زیر نیم درصد) فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: این نفتکش افرامکس که سازگار با محیط زیست و براساس تازه‌ترین استانداردهای سازمان بین‎المللی دریانوردی (IMO) طراحی و ساخته می‎شود، با فاز سه شاخص طراحی بازده انرژی (EEDI) مطابقت خواهد داشت.

شیوا با بیان اینکه با سفارش و ساخت این کشتی نفتکش شاهد اشتغالزایی چند هزار نفری در مجموعه صنایع کشتی‎سازی و رونق صنایع جانبی و وابسته به این صنعت خواهیم بود، اظهار کرد: امیدواریم با سفارش ساخت و تحویل به‌موقع این کشتی نفتکش، شاهد سفارش‌های ساخت بیشتری به شرکت‎های داخلی باشیم.

وی همچنین از جدیت شرکت ملی نفتکش ایران در انجام تعمیرات کشتی‎های ناوگان این شرکت در داخل خبر داد و تصریح کرد: تاکنون تعمیر ۲۴ کشتی نفتکش و شناور به یاردهای داخلی واسپاری شده است که این روند باهدف حمایت از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال در کشور، با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران یادآور شد: افزون بر این، تامین ملزومات کشتی‎ها مانند رنگ، روغن و مواد شیمیایی از شرکت‎ها و صنایع داخلی نیز در حال اجراست که سبب جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده است.