عملیات امداد و نجات سرنشینان کشتی مغروق در خلیج فارس ادامه دارد/ تأسیسات پارس جنوبی در ایمنی کامل قرار دارند

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به غرق شدن کشتی اماراتی در خلیج فارس گفت: این شناور هیچ‌گونه آسیبی به سکوهای پارس جنوبی نرسانده و تا کنون ٢٥ تن از سرنشینان این کشتی باری نجات یافته‌اند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سپهدار عباس‌زاده در تشریح جزئیات حادثه کشتی اماراتی در خلیج فارس گفت: صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند) مطلع شدیم که یک کشتی باربری که از سوی امارات به عراق در حال حرکت بوده، در شمال غربی سکوهای دریایی پارس جنوبی دچار نقص شده و کنترل خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع این حادثه، کمیته مدیریت شرایط اضطراری معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تشکیل شد، افزود: با توجه به اینکه خطر برخورد شناور با سکوهای گازی مستقر در شمال میدان پارس جنوبی وجود داشت، نسبت به ارزیابی و پایش شرایط، هماهنگی‌های داخلی با سایر ارگان‌های مستقر در منطقه عسلویه به عمل آمد.

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه در حال حاضر سکوهای گازی پارس جنوبی و تأسیسات زیردریایی این منطقه در ایمنی کامل قرار دارند و هیچ‌گونه آسیبی به آنها وارد نشده، تصریح کرد: متأسفانه این کشتی باربری حدود ساعت ۱۰ صبح، به‌صورت کامل غرق شد و عملیات امداد و نجات ۳۰ سرنشین این شناور همچنان ادامه دارد.

عباس‌زاده گفت: تاکنون ٢۵ تن از سرنشینان کشتی اماراتی نجات یافته‌اند و عملیات امداد و نجات باقی سرنشینان ادامه دارد.