گام بلند زیست محیطی پتروشیمی مارون در کاهش حجم فِلِرهای NGL ۶۰۰

همزمان با اجرای این پروژه، روزانه از هَدَر رفتِ ۲۰ میلیون فوت مکعب، گاز سرمایه ملی، جلوگیری و این گاز به عنوان خوراک، به پتروشیمی مارون، افزوده می شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از پتروشیمی مارون، این دستاورد زیست محیطی با همت کارکنان واحد بازیابی اتان سایت اهواز پتروشیمی مارون و در یک اورهال سنگین که برای ۴۵ روز برنامه ریزی شده بو در ۱۴ روز به ثمر نشست.

بر اساس این گزارش ،عملیات لوله گذاری به طول ۴۰۰ متر و نصب سیستم پایلوت بر روی تیپ مشعل، سایز خروجی فِلِر NGL 600 از ۳۶ اینچ به ۲ اینچ کاهش یافت.

با اجرای این پروژه، روزانه از هَدَر رفتِ ۲۰ میلیون فوت مکعب، گاز سرمایه ملی، جلوگیری و این گاز به عنوان خوراک، به پتروشیمی مارون، افزوده می شود. اما جدای از منافع اقتصادی برای شرکت با این اقدام پتروشیمی مارون روزانه از انتشار ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز، در هوا جلوگیری شد و انتشار بوی نامطبوع که چندین سال باعث آزار اهالی مناطق اطراف شده بود، بسیار کاهش یافت.

همچنین نزدیکی مشعل ها به جاده مواصلاتی، باعث ایجاد خطر برای خودروها و گلایه مندی مسافرین و ساکنین منطقه بود و شدت گرمای ایجاد شده به دلیل سوختن این گازها، باعث کاهش کیفیت خاک منطقه شده بود که با اجرای این طرح، گام های بلندی در حفظ سلامتی مردم و حفاظت از محیط زیست و حرکت در مسیر دستیابی به هوای پاک برداشته شد.