۶ دکل جدید به ناوگان شرکت ملی حفاری اضافه می‌شود/ ضرورت تهیه سند تحول ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تصویب خریداری ۶ دکل جدید در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت خبر داد و گفت: بر این اساس سه دکل دریایی و سه دکل خشکی به ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری اضافه می‌شود که امکان حضور دوباره و قدرتمند ملی حفاری در خلیج فارس را ایجاد می‌کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر روز دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در حاشیه بازدید از شرکت ملی حفاری و نشست با مدیران ارشد این شرکت گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نگاه حمایتی به شرکت ملی حفاری دارند و این شرکت نقش حیاتی و مهم در زنجیره ارزش تولید ایفا می‌کند.

وی با اشاره به توافقنامه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری به ارزش یک میلیارد دلار، تصریح کرد: با توجه به ضرورت بازسازی و تعمیرات، ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی ناوگان حفاری این شرکت اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه ضرورت دارد سند تحول شرکت ملی حفاری تهیه و ارائه شود، گفت: نگاه وزیر نفت و هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت، حمایت ویژه از این شرکت است و در این مسیر ضرورت دارد افزایش بهره‌وری و راندمان کاری در ملی حفاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف بررسی ناوگان عملیاتی و برنامه های شرکت ملی حفاری ایران و نشست با مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان سفری یک روزه به اهواز داشت.