رشد ۱۷ درصدی درآمدهای عملیاتی پتروشیمی امیرکبیر در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱/افزایش ۲۰ درصدی فروش با اولویت بازار داخل

ارزش فروش کل محصولات پتروشیمی‌ امیرکبیر نسبت به هفت ماهه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت پتروشیمی توانسته رشد ۱۷درصدی درآمدهای عملیاتی را در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برساند.
پتروشیمی امیرکبیر بر اساس سیاست حمایت از تولید ، تامین نیاز بازار داخلی انواع پلی اتیلن را با اولویت بالا در دستور کار قرار داده و بر همین اساس در فروش داخلی از منظر تناژی رشد ۲۰درصدی و از منظر مبلغی از رشد ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.
همچنین در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ و با احتساب افزایش ۳۷۲درصدی نرخ یوتیلیتی و تعدیلات مربوط به آن، سود ۹.۰۳۷ ریالی به ازای هر سهم محقق شده بود که در سال جاری با ۷درصد افزایش به ۹.۶۸۷ریال درسال رسید.
پتروشیمی امیرکبیر به عنوان تولید کننده متنوع ترین گریدهای پلی اتیلن،همواره توسعه محوری و ارتقا سطح رضایت مندی ذی نفعان را در نظر دارد. این شرکت در سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استان خوزستان واقع شده و ۵۲ درصد از سهام آن در اختیار هلدینگ توسعه سرمایه رفاه متعلق به بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.