تأکید معاون وزیر نفت بر به‌کارگیری شاخص داخلی‌سازی در فرآیند برگزاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تکیه بر شاخص‌های توسعه زنجیره ارزش، داخلی‌سازی، خودکفایی و مسئولیت‌ اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که با حضور مدیران عامل و نمایندگان تعالی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه زنجیره ارزش در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و در این مسیر باید به سمت خودکفایی در تأمین نیازها و داخلی‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخل کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه نقش هلدینگ‌های پتروشیمی در توسعه صنعت پتروشیمی ایران دارای اهمیت است، افزود: از همه سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت درخواست داریم در راه تحقق برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان حضوری جدی داشته باشند تا با کاهش روند خام‌فروشی به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر با تکیه بر توان داخلی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: باید وابستگی به خارج از کشور را در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی کاهش دهیم و در حوزه تأمین کالاها و تجهیزات مورد استفاده پتروشیمی‌ها، شرکت‌ها و سازندگان ایرانی می‌توانند بسیاری از نیازهای طرح‌ها و مجتمع‌ها را تأمین کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: «مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی» با هدف استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های فنی، علمی و پژوهشی کشور در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی راه‌اندازی شده است و شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند از خدمات قابل ارائه این مرکز استفاده کنند.

معاون وزیر نفت به نقش مهم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دستاوردهای بسیار خوبی به‌دست آمده و این موضوع در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره بر ضرورت به‌کارگیری شاخص‌های جدید ارزیابی شرکت‌ها یادآور شد: جایزه تعالی رویدادی مهم در صنعت پتروشیمی است که شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه این جایزه با بهره‌گیری از روش‌های نو و ارزیابی‌های دقیق، کارشناسی منسجم و براساس معیارهای استاندارد به ارزیابی شرکت‌ها پرداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، در این نشست هادی شایق، دبیر و علی‌محمد بساق‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تازه‌ترین اقدام‌های انجام‌شده و فرآیندهای ارزیابی‌ها را بیان کردند.