«اروند» در میان شرکت‌های ایرانی «طلایی» شد؛

اعطای لوح زرین نوآوری برتر هفتمین جشنواره نوآور برتر ایرانی به شرکت پتروشیمی اروند 

پتروشیمی اروند به عنوان شرکت پیشگام در قطع وابستگی به خارج و داخلی‌سازی حساس‌ترین تجهیزات فنی با اعتماد به شرکت‌های فن‌آور ایرانی، موفق به  کسب لوح زرین نوآوری هفتمین جشنواره نوآور برتر ایرانی شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند؛  هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی به همت دفتر توسعه فناوری و نوآوری‌های معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در آئین اختتامیه این جشنواره ملی  که پس از انجام ممیزی‌ها به معرفی شرکت‌ها و محصولات برتر در حوزه نوآوری‌های ایرانی اختصاص داشت، لوح زرین نوآوری برتر به پاس تلاش‌های شرکت پتروشیمی اروند در بی اثر کردن تحریم‌ها و ساخت تجهیزات حساس با توان متخصصین داخلی اختصاص یافت.

«سانتریفیوژ دکانتر» شرکت پتروشیمی اروند که برای نخستین‌ بار در کشور به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده است ، از جمله تجهیزات دوار است که برای جدا کردن مخلوط‌های چند فازی در صنعت استفاده می‌شود.

این تجهیز که مورد استفاده شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، کشور را به‌طور کامل در تولید این نوع تجهیز راهبردی خودکفا و علاوه بر صرفه‌جویی ۵۰ درصدی، سبب قطع وابستگی صنعت پتروشیمی در این بخش به خارج از کشور شده است.