وزیر خارجه ترکمنستان:

آماده افزایش صادرات گاز به ایران هستیم

وزیر امور خارجه ترکمنستان از تمایل کشورش برای صادرات گاز به ایران خبر داد و گفت: ایران و ترکمنستان دارای فرهنگ، دین و آداب و رسوم مشترک هستند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ رشید مردوف شنبه شب در اختتامیه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: در ۲ روز گذشته همکاری‌ها بین ایران و ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت و مذاکرات سازنده‌ای انجام شد.
وی بر افزایش همکاری‌های گازی بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و افزود: پیشنهادهایی ارائه کردیم و ترکمنستان برای صادرات گاز به ایران و افزایش آن آمادگی دارد و آماده هستیم این موضوع را با ایران در آینده نزدیک به صورت فعال پیش ببریم.
رشید مردوف ادامه داد: سال ۱۹۹۷ قرارداد گازی با ایران امضا و اجرایی شد و همچنان آمادگی برای همکاری‌های گاز را داریم.
وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: موضوع سوآپ گازی هم بین دو کشور در جریان است و تمایل به ادامه و افزایش آن داریم؛ همچنین آماده اجرای طرح‌های گازی با ایران هستیم.
وی در مورد همکاری‌های برقی مشترک تاکید کرد: اکنون همکارای برقی بین دو کشور وجود دارد و تمایل داریم از طریق ایران به کشورهای ثالث برق صادر کنیم و در این مورد توافق داشته باشیم.
رئیس ترکمن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان از تمایل کشورش برای توسعه روابط و همکاری در بخش کشاورزی خبر داد و ادامه داد: ایران در بخش کشاورزی دستاوردهایی داشته و درخواست داریم از این دستاوردها استفاده کنیم.
رشید مردوف بر توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد و گفت: ایران و ترکمنستان دارای فرهنگ، دین و آداب و رسوم مشترک هستند و امیداوریم همکاری‌های به نتایج خوبی برسد که نشانه دوستی و برادری دو کشور است.