خبر خوب برای سهامداران پترول

کلیدی ترین نسبت عملکردی پترول، یعنی خالص ارزش دارایی هایش ( NAV ) جامپ ۳۰ درصد را ثبت خواهد کرد و این یعنی ارزندگی بیشتر سهم در قیمت های فعلی.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ اخیرا رای دادگاه مربوط به افزایش سرمایه جنجالی مگا پتروشیمی گچساران صادر شده است ؛ پروژه ای که پترول از طریق سه گانه ممسنی ، دهدشت و کازرون سهم بالایی در آن دارد. این رای به نفع پتروشیمی گچساران صادر شده و ابطال افزایش سرمایه این شرکت مورد تایید دادگاه قرار گرفته است.
ماجرا از این قرار بود که چهار سال پیش ، هلدینگ سرمایه گذاری خلیج فارس سرمایه اسمی این شرکت را از محل سلب حق تقدم سهامداران ( سه قلو های ممسنی ، دهدشت و کازرون و سایرین ) افزایش داد. این کار به شکایت سهامداران انجامید و با توقف معاملات نماد ، عملا سرمایه سهامداران نیز در این مگا پتروشیمی قفل شد.
با پیگیری تیم های حقوقی سه شرکت و سایر سهامداران ، دادگاه رای به نفع سهامداران و ابطال افزایش سرمایه داد. بدین ترتیب سرمایه سهامداران در این پروژه عظیم همگام با فرآیند افزایش سرمایه رشد کرده و یا به عبارت بهتر ، نسبت سهامداری آنها حفظ شده است. لازم به یاد آوری است که غول سرمایه گذاری بورسی صنعت پتروشیمی ، پترول ، از جمله سهامداران بزرگ غیرمستقیم پتروشیمی گچساران است.
پیرو این رویداد مثبت، کلیدی ترین نسبت عملکردی پترول، یعنی خالص ارزش دارایی هایش ( NAV ) جامپ ۳۰ درصد را ثبت خواهد کرد و این یعنی ارزندگی بیشتر سهم در قیمت های فعلی.