آمریکا: با پیشرفت خط لوله صلح مخالفیم| پاکستان: نیازی به مشورت با آمریکا نیست!

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: دو کشور همسایه برای احداث خط‌ لوله در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث ندارند و هرگونه دخالت خارجی را رد می‌کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ دستیار وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر مخالفت آمریکا با پیشرفت بیشتر پروژه خط‌ لوله گاز بین ایران و پاکستان، مدعی شد که این پروژه به نفع پاکستان نیست.
به گفته وی، برای غلبه بر بحران انرژی، اسلام‌آباد باید به جای پروژه ایرانی به دنبال جایگزین باشد. واشنگتن هیچ درخواستی از اسلام‌آباد در خصوص رفع تحریم‌ها دریافت نکرده.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش گفت: دو کشور همسایه برای احداث خط‌ لوله در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث ندارند و هرگونه دخالت خارجی را رد می‌کند.
ممتاز زهرا روز پنجشنبه در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.
وی تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه روز گذشته دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد: تصمیم اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود خواهد بود لذا پاکستان هیچ نیازی به مشورت با دیگران‌ و یا اخذ معافیت تحریمی ندارد.
وی خطاب به آمریکا افزود که تماس ما با آنان ادامه خواهد داشت با این حال واشنگتن باید اهمیت پروژه گاز ایران برای اسلام‌آباد به عنوان منبع تامین نیاز پاکستان به انرژی را درک کند.