مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یکی از زیر ساخت های جهش تولید است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پیش بینی می‌کنیم در دهه مبارک فجر شاهد کلنگ زنی طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (فاز۲) در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار و سیصد هکتار باشیم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در”نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم” ، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردماز سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی) اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ کاملا اقتصادی است و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای تحقق شعار سال تدارک زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و مشارکت مردم را هدف گذاری کرده است.

وی افزود: اولین هدف کلان و رویکرد اصلی، تصویب طرح جامع و کلنگ زنی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که زمین آن به مساحت بیش از سه هزار و سیصد هکتار اختصاص داده شده است و در حال نهایی کردن طرح جامع هستیم و پیش بینی می کنیم در دهه مبارک فجر شاهد کلنگ زنی این طرح بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: انرژی مورد نیاز واحد های تولیدی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اختصاص یافته است و از زیرساخت های موجود در منطقه فعلی نیز در طرح توسعه نهایت بهره را خواهیم برد. در این طرح بزرگ صنایع پایین دستی، شهرک دارویی، شیمی شهر و پارک نوآوری در نخستین مرحله اجرایی می شود.

برزگر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ بیان کرد: افزایش سرمایه گذاری مردمی در منطقه ویژه بسیار حائز اهمیت است و ارائه بسته های سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا و بازگشت سرمایه در کوتاه مدت با توجه به طرح های پایین دستی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه سیاست مولد سازی طرح های راکد در سال جاری با تغییر کاربری طرح ها دنبال خواهد شد گفت: در سال گذشته بسیاری از طرح های راکد مولد سازی شدند و با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند و با رعایت سیاست های کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح های بر زمین مانده نیز مولد سازی می شوند.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تقدیر از شرکت ها و هلدینگ هایی که مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم را مسئولانه پیگیری می کنند، اظهار کرد: ایفای مسئولیت اجتماعی لازمه توسعه است که خوشبختانه شرکت های پتروشیمی اقدامات خوبی همچون کاشت ۹۰۰ هزار اصله نهال حرا را انجام دادند و کانون شماره ۶ ریزگردهای استان خوزستان نیز به همت شرکت های پتروشیمی در طول چند سال از بین خواهد رفت که تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی مردم شهرستان های بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان خواهد داشت.

وی در پایان گفت: با توجه به واگذاری اجرای طرح های مسئولیت اجتماعی به شرکت های پتروشیمی، لازم است شرکت های پتروشیمی جدیت و اهتمام بیشتری در انجام پروژه های مسئولیت اجتماعی خود داشته باشند.