گام بلند فناوری اطلاعات و ارتباطات مناطق نفتخیز جنوب در جهت هوشمندسازی شهرک نفت اهواز

امیر محمدزاده لاجوردي قائم مقام وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهدی روحاني نژاد معاون وزير و مدیر اجرای طرح فیبر نوری (FTTH) کل کشور، علیرضا ملکی، جهان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب و هيأت همراه از اجراي پروژه اينترنت پرسرعت بر بستر فيبر نوري (FTTH) شهرك نفت اهواز بازدید کردند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛محمدزاده لاجوردی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت ۹۵ درصدی اجرای پروژه، اعلام داشتند که شهرک نفت جزو محدود مناطق مدرنی است که FTTH به‌معنای واقعی عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده‌است.

در ادامه عباس رضایی، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات مناطق نفتخیز جنوب، در حاشیه این بازدید اظهار نمود: پروژه FTTH در قالب تفاهم‌نامه بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت فناپ تلکام منعقد شده‌است و ایجاد این زیرساخت امکان استفاده از اینترنت پرسرعت، اینترانت (EOrg)، تلفن IP (VOIP) و شبکه خصوصی جهت انجام امور فرهنگی، همچنین دورکاری را در بستر کاملاً مجزا ازهم دردسترس ساکنین قرارداده و نیازهای طولانی مدت مناطق نفتخیز را در حوزه فاوا تأمین نموده‌است.

عباس رضایی گفت: بر روی این بستر، استفاده از اینترنت با سرعت‌های ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (۱۰۰ Mb/s) و یک گیگابیت در ثانیه (۱ Gb/s) با حجم نامحدود برای ساکنین قابل ارائه‌است. از مزایای این طرح می‌توان به سرعت بالای انتقال داده‌ها نسبت به کابل مسی، عملکرد بهبودیافته برای انواع شبکه ویدئو اجتماعی و خانوادگی، کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات شبکه، قابلیت اطمینان و امنیت بالا، بالابردن کیفیت زندگی و پاسخگویی به نیازهای آینده از جمله پزشکی از راه دور اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات مناطق نفتخیز جنوب، با برنامه‌ریزی مدون به سمت تحول دیجیتال در کلیه حوزه‌های عملیاتی و خدماتی در حال حرکت است و برنامه‌های نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را در تمامی مناطق نفتخیز جنوب در دستور کار قرار داده‌است.