وزیر نفت مطرح کرد:

جلوگیری از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت در سال گذشته

وزیر نفت گفت:  سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که تولید داخلی داشته اند، جلوگیری کرده ایم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جواد اوجی ظهر روز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال همکاران بنده در وزارت نفت، از تمام سالن های نمایشگاه بازدید می کنند و نیازهای خدماتی و تجهیزاتی صنعت نفت را به سمع و نظر شرکت های توانمند داخلی می رسانند؛ همچنین در این دوره از نمایشگاه، همزمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم طی ۲ سال و نیم گذشته پرده‌برداری می شود.

وزیر نفت بیان کرد: در حال حاضر وزارت نفت، ۳۰۰ پروژه نیمه تمام و ۱۰۰ پروژه جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار در مقابل خود دارد؛ لذا به شرکت ها و سازندگان داخلی این اطمینان را می دهیم همانگونه که تاکنون از ظرفیت آن ها بهره برده ایم، همچنان این روال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است، تصریح کرد: در این راستا با بیش از ۶۷۰  شرکت دانش بنیان، یک هزار قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که تولید داخلی داشته اند، جلوگیری کرده ایم، عنوان کرد: وزارت نفت در خصوص ساخت کالا برای بار اول، در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرده است.

به گفته وی، وزارت نفت اواخر سال گذشته برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی، در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۲۰ میلیارد دلار و در توسعه میدان‌های نفتی ۱۳ میلیارد دلار و با شرکت‌های پتروشیمی ۶ میلیارد دلار قرارداد امضا کرده است.