سکوی سرچاهی F۱۸ میدان مشترک فروزان در آستانه بهره‌برداری رسمی

تولید نفت ایران در خلیج‌فارس روزانه ۷ هزار بشکه افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: به‌زودی و با بهره‌برداری رسمی از سکوی سرچاهی F۱۸ میدان فروزان، تولید نفت از این میدان مشترک در خلیج‌فارس روزانه ۷ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علیرضا مهدی‌زاده در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت،‌ گاز،‌ پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه توسعه میدان‌های مشترک همسو با سیاست دولت سیزدهم و تأکیدهای وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است‌، بیان کرد: پیگیری تکمیل پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان فروزان از اولویت‌های جدی شرکت نفت فلات قاره ایران بوده است.
وی گفت: اکنون با توجه به پایان عملیات حفاری، تکمیل و تست ۶ حلقه از چاه‌های سکوی F۱۸ در میدان مشترک فروزان‌ و بهره‌برداری رسمی از سکوی سرچاهی F۱۸، هفت هزار بشکه به تولید آن میدان افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان فروزان به‌عنوان یکی از چهار طرح نگهداشت و افزایش تولید این شرکت از سوی مشارکت پتروپارس و ایزوایکو در حال اجراست، گفت: از ۱۲ حلقه چاه حفاری جدید که در شرح کار پیمانکار بوده، تاکنون ۹ حلقه حفاری و ۸ حلقه از آن تکمیل شده است و روی ۳ حلقه چاه نیز ۲ بار عملیات حفاری انجام شد. از سال ۱۴۰۱ تاکنون روزانه ۳ هزار بشکه تولید داشته‌اند، همچنین با تکمیل ۶ حلقه چاه جدید نیز پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار بشکه به تولید اضافه شود.
مهدی‌زاده گفت: ساخت دو جکت پروژه نیز در یارد شرکت ایزوایکو در مراحل نهایی ساخت است و حفر چاه‌های جدید در لایه کژدمی و تست و امکان تولید لایه مادود از دستاوردهای مهم در بخش زیرسطحی این پروژه بوده است.