انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری سهم فن آورانی ها در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش پتروشیمی

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران پروژه بازیافت دی اکسید کربن در این شرکت را نقطه عطفی در کشور برای بهینه سازی مصارف حامل های انرژی توام با کنترل آلاینده های زیست محیطی عنوان کرد و از انعقاد چندین تفاهم نامه همکاری در نتیجه این رویکرد میان پتروشیمی فن آوران و طر ف های دیگر خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ انعقاد چهار تفاهم نامه ی همکاری، دستاورد بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی برای این تولید کننده متانول و اسید استیک کشور بوده است.

بنا بر این گزارش در نخستین روز از مهمترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت در کشور ، تفاهم نامه همکاری در بزرگترین طرح بازیافت دی اکسید کربن کشور میان شرکت پتروشیمی فن آوران و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع بازیافت دی اکسید کربن در قالب فراخوان حمایت از طرح های فناورانه جمع آوری، ذخیره و تبدیل کربن در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران منعقد شد.

در طرح بازیافت دی اکسید کربن پتروشیمی فن آوران که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید متانول این شرکت به میزان ۷۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت، بازیافت ۱۶۰ هزار تن CO2 از استک ریفرمر واحد متانول هدف گذاری گردیده که بزرگترین پروژه جذب و بازیافت این آلاینده در کشور بشمار می رود.

حسین رفیق دوست نائب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل پتروشیمی فن آوران، بر اهمیت توجه صنایع به مخاطرات زیست محیطی تاکید و لزوم حرکت به سمت مدیریت کاهش آلاینده ها در راستای التزام به اصول توسعه پایدار و الزامات حاکمیتی و بین المللی را، ضروری بر شمرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه شرکت پتروشیمی فن آوران به این حوزه، پروژه بازیافت دی اکسید کربن در این شرکت را نقطه عطفی در کشور برای بهینه سازی مصارف حامل های انرژی توام با کنترل آلاینده های زیست محیطی عنوان کرد و از انعقاد چندین تفاهم نامه همکاری در نتیجه این رویکرد میان پتروشیمی فن آوران و طر ف های دیگر خبر داد.

در دومین روز از نمایشگاه نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی نیز دو تفاهم نامه میان شرکت پتروشیمی فن آوران و دانشگاه صنعت نفت و نیز یک تفاهم نامه با شرکت نفت و گاز سرو به امضاء رسید.

بر این اساس تولید و ثبت دانش فنی تبدیل متانول به خوراک دام و طیور و نیز بستر سازی جهت استفاده از ظرفیت‌های طرفین در قالب همکاری های مشترک آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی مورد توافق پتروشیمی فن آوران و دانشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

تجاری سازی و ساخت پایلوت نیمه صنعتی طرح تبدیل دی اکسید کربن به متانول نیز دیگر موضوع تفاهم نامه های منعقده در دومین روز نمایشگاه بود که با شرکت نفت و گاز سرو به امضا رسید.

شرکت پتروشیمی فن آوران از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین تاپیکو، تنها تامین کننده اسید استیک مورد تقاضای بازار داخلی و سومین طرح متانول کشور به شمار می رود که چشم انداز خود در افق ۱۴۰۵را متعالی و پیشرو در تولید متانول، اسید استیک و صنایع پایین دست با سودآوری پایدار ترسیم نموده است تا مبنای وجودی خود را با ساختن دنیایی زیباتر و سالم تر و تولید محصولات با کیفیت در استاندارد های جهانی به خوبی عینیت بخشد. در هین راستا این شرکت اقدام به تعریف پروژه های بهبود و مدیریت مصارف حامل های انرژی و کنترل آلاینده های زیست محیطی نموده است.