سطح پایین آب رودخانه راین تولید صنایع پتروشیمی آلمان را مختل می‌کند

شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی باسف آلمان هشدار داد که پایین آمدن سطح رودخانه راین و در پی آن ایجاد اختلال در بخش حمل و نقل شناورهای ویژه حمل بار تولید صنایع پتروشیمی را با چالش روبه‌رو می‌کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت باسف (BASF) اعلام کرد که سطح پایین آب در رودخانه راین آلمان طی روزهای آینده رفت و آمد شناورهای ویژه حمل بار را با اختلال روبه‌رو می‌کند که پیرو آن احتمال می‌رود تولید در بعضی از کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی تحت تأثیر قرار گیرد.

سازمان آبراه‌ها و کشتیرانی راین (WSA Rhein) تأیید کرد که سطح پایین آب در شرایط کنونی می‌تواند از حجم تردد شناورهای در در آبراه کلیدی حمل محموله‌های پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بکاهد.

شناورهایی که قادر به حرکت هستند هم باید با ظرفیتی بسیار اندک تردد داشته باشند؛ اروپا اکنون هفته‌هاست که در حال مقابله با بحران خشکسالی است.

حمل محموله‌ها بار ظرفیت پایین هزینه‌های لجستیکی را برای شرکت‌های پتروشیمی به‌شدت افزایش می‌دهد زیرا مجبور می‌شوند برای حجمی از بار با شناورهای بیشتری طرف قرارداد شوند.

یکی از مراکز مهم تولید مواد شیمیایی باسف در لودویگشافن واقع در امتداد سواحل رودخانه قرار دارد و حمل و نقل در امتداد رودخانه برای عملیات این شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی کلیدی است.

سخنگوی شرکت باسف اعلام کرد که هم‌اکنون پایین بودن سطح رودخانه تأثیری بر تولید نگذاشته است اما نمی‌توانیم به طور کامل کاهش تولید در کارخانه‌های را طی چند هفته آینده رد کنیم.

این شرکت آلمانی نیز اعلام کرد که پس از سطوح پایین در راین در پاییز ۲۰۱۸ که هزینه‌های لجستیکی را برای باسف به‌شدت افزایش داد، این شرکت به‌طور فزاینده‌ای به روش‌های جایگزین حمل‌ونقل، به‌ویژه راه‌آهن متکی بوده است.

باسف همچنین از آب رودخانه راین برای خنک کردن تأسیسات و تجیهزات کارخانه‌های خود بهره می‌گیرد، از این رو رکورد دمای بالای ثبت شده در بسیاری از نقاط اروپا در ماه ژویئه نیز فعالیت‌های خنک‌کننده را تهدید می‌کند.