احتمال ریزش قیمت نفت تا ۷۰ دلار/ قرنطینه کرونایی چین بازار را شوکه کرد!

گروه مالی CME با انتشار داده های فلش خود برای معاملات آینده بازار نفت تا روز یکشنبه از کاهش تعداد قراردادهای سود باز طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ گروه مالی CME با انتشار داده های فلش خود برای معاملات آینده بازار نفت تا روز یکشنبه از کاهش تعداد قراردادهای سود باز طی هفته گذشته خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی CME، تعداد قراردادهای نفتی منعقد شده طی هفته گذشته تنها ۷۱۵ بوده که با این حساب، رقم کلی قراردادهای جاری به ۳۱۲.۴ هزار فقره می رسد.

احتمال ریزش قیمت نفت تا ۷۰ دلار| قرنطینه کرونایی چین بازار را شوکه کرد!

از سوی دیگر، داده های آماری WTI نشان می دهد که تعداد قراردادهای نفتی با سود باز از روز جمعه وارد فاز نزولی شده که می تواند در کوتاه مدت، منجر به اصلاح قیمت نفت در بازار شود. بر اساس تخمین های انجام شده از سوی این سازمان، قیمت نفت می تواند در صورت ادامه دار شدن روند جاری تا مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه سقوط کند.

گفتنی است، تشدید قرنطینه های کرونایی در چین که ناشی از بروز مجدد موج جدید از همه گیری کرونایی در این کشور است، منجر به ایجاد ترس از عقب نشینی بازارها و در نتیجه ریزش سنگین اکثر بازارهای جهانی طی روزهای گذشته شده است.

در این میان، بازارهای پر ریسک مانند رمزارزها بیشترین ریزش را تجربه کرده اند و به نظر می رسد روند فعلی دستکم طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.