دهه فجر پرثمر هلدینگ خلیج فارس

بهره‌برداری از “واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا” به زودی آغاز می شود

همزمان با ایام الله دهه فجر، واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به بهره برداری می رسد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی خلیج فارس، واحد پارازایلین، از اصلی ترین  واحدهای اصلی شرکت پتروشیمی بوعلی بوده که استفاده از  از فرآیندهای پیچیده جهت تولید محصولات با درجه خلوص بالا مانند بنزن پارازایلین و ارتوزایلین از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود.

هدف از  اجرای طرح، تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن پارازایلین، ۳۰ هزار تن ارتوزایلین و ۶۰ هزار تن بنزن است.  با بهره‌برداری از این پروژه، با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلار و ده هزار میلیارد ریال، بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.از آغاز عملیات اجرایی واحد پارازایلین بوعلی سینا از مهرماه ۹۸ تا کنون، روزانه ۲۵۰ نیروی بومی استان خوزستان مشغول به کار بوده‌اند.

همزمان با بهره برداری از واحد پارازایلین بوعلی سینا، دو طرح دیگر شامل  “بزرگترین و هوشمندترین انباره مکانیزه صنعت پتروشیمی در مجتمع شهید تندگویان” و ” بزرگترین تصفیه خانه پساب مرکزی در مجتمع بندر امام”  به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از این طرح ها، از وعده های دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم معارفه در دی ماه پارسال است؛ طرح هایی که شاخص  و نشانه کار جهادی، استفاده از توان متخصصان ایرانی  و اهتمام و توجه ویژه بزرگترین و سودآورترین هلدینگ بورسی کشور به “تولید دانش بنیان و اشتغالزا” و “صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار” است .