افزایش تولید نفت خام آمریکا امسال شتاب می‌گیرد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که افزایش تولید نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی فراتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) اعلام کرد که افزایش تولید نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی سرعت می‌گیرد، اما رشد تقاضا در مقایسه با انتظارهای پیشین کند خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز را پس از تمدید کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) تا سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد.

این نهاد زیرمجموعه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی برای تثبیت بازارهای جهانی نفت خام، در ماه ژوئیه به‌طور داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود می‌کاهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود پیش‌بینی کرد کاهش تولید اوپک‌پلاس، سطح ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام را در هریک از پنج سه ‌ماهه آینده (باقیمانده سال ۲۰۲۳ و کل سال ۲۰۲۴) اندکی کاهش می‌دهد و به این ترتیب قیمت جهانی نفت خام در اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش می‌یابد.

بر اساس پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین  ۷۹ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه خواهد بود که حدود یک درصد بیشتر از برآورد پیشین است و قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا به‌طور میانگین ۷۴ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر بشکه خواهد بود که ۱.۳ درصد نسبت به برآورد پیشین افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف کل نفت خام آمریکا امسال تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که در پیش‌بینی ماه مه، این رقم روزانه ۲۰۰ هزار بشکه برآورد شده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: در حالی که خدمات و سفر باید رشد تقاضای بنزین و سوخت جت را در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش دهد، مصرف سوخت گازوئیل کاهش می‌یابد.

این نهاد پیش‌بینی می‌کند تولید نفت خام ایالات متحده امسال ۷۲۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت و به ۱۲ میلیون و۶۱۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بالاتر از برآورد پیشین (افزایش روزانه ۶۴۰ هزار بشکه‌ای) است.

افزایش تولید نفت آمریکا به‌دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران برای افزایش سود سهام و بازخرید سهام بیش از مخارج سرمایه کند شده است، اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده همچنان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رکورد ثبت می‌کند.