عربستان سعودی و امارات کاهش تولید نفت را تا پایان ژوئن تمدید کردند

عربستان کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را برای سه ماهه دوم سال جاری با هماهنگی برخی از کشورهای شرکت کننده در "اوپک پلاس" تمدید کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ یک منبع رسمی در وزارت نیروی عربستان تصریح کرد: تولید عربستان تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ میلادی تقریباً ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود و پس از آن و برای حمایت از ثبات بازار، این مقادیر کاهشی اضافی با توجه به شرایط بازار به تدریج احیا خواهد شد …
این منبع اشاره کرد که این کاهش علاوه بر کاهش داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز است که قبلاً توسط پادشاهی در آوریل ۲۰۲۳ اعلام شده بود و بر اساس آنچه که توسط خبرگزاری عربستان سعودی گزارش شده تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ تمدید می‌شود.
این منبع تایید کرد که این کاهش داوطلبانه اضافی برای تقویت تلاش‌های پیشگیرانه کشورهای اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت است.
امارات متحده عربی نیز به نوبه خود، با هماهنگی تعدادی از کشورهای شرکت کننده در توافقنامه «اوپک پلاس»، کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان ۱۶۳ هزار بشکه در روز تا پایان ژوئن آینده تمدید کرد.
عربستان سعودی، کویت، عراق، سلطان نشین عمان، الجزایر و روسیه دیروز یکشنبه در بیانیه‌های جداگانه‌ای تمدید کاهش داوطلبانه نفت خود را برای مدت مشابه و با توجه به سهم هر یک از این کشورهای عضو در اتحاد اوپک پلاس اعلام کردند.
پیش از این ائتلاف اوپک پلاس قصد خود را برای دستیابی به کاهش داوطلبانه مشترک که حدود دو میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود طی سه ماه اول سال جاری میلادی برای اطمینان از کاهش قیمت‌ها و دستیابی به ثبات، اعلام کرده بود.