تاکید معاون گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به نقش فعالانه شرکت‌ها در مسئولیت‌های اجتماعی؛

نشان زاده: انتصابات در هلدینگ خلیج فارس بر اساس اصل شایسته سالاری و با نگاه عقلایی پیش می‌رود

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اصل شایسته سالاری، استفاده از ظرفیت‌ نیروهای متخصصِ گروه را یک اصل و تغییر نسل مدیران با نگاه عقلایی و جهادی را از سیاست‌های اصلی هلدینگ دانست.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  از ظرفیت‌ نیروهای متخصصِ گروه را یک اصل و تغییر نسل مدیران با نگاه عقلایی و جهادی را از سیاست‌های اصلی هلدینگ دانست.

حسن‌نشان زاده مقدم در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با اشاره به توجه به اصل جانشین پروری در شرکت‌ها گفت: تغییر و تحول که به عنوان اصل بنیادین رشد، توسعه و بقا سازمانها تلقی می‌شود، امری ست اجتناب ناپذیر و باید در کنار اصل تغییر، به جانشینی پروری نیز در سازمان‌ها توجه ویژه داشت.

وی افزود: لیکن به فراخور سرمایه و وجود ارزش هر سازمان، در مقاطع مختلف نیاز به انجام تغییر در سطح سازمانهاست که سازمان ما نیز از این اصل مبرا نیست. اما آنچه که مهم است، توجه به ساختار درونی سازمان و توجه به سرمایه انسانی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که در دوره مدیریت دکتر علی عسکری این عمق دیدگاه به صورت کامل دیده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: البته این دیدگاه به معنای نادیده گرفتن نسل‌های جدید نیست و باید با افتخار اعلام کنیم ما در مجموعه خلیج فارس، دکتر قانعی از نخبگان دهه شصت را روز گذشته به عنوان مدیرعامل پترول معرفی کردیم و باید به فال نیک گرفت که در کنار تجربه مدیران، این تغییر نسل به صورت کاملا آرام در حال انجام است و می‌تواند آینده هلدینگ و صنعت کشور را تضمین کند.

نشان زاده مقدم در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در کنار تجربه مدیران تصریح کرد: ما در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در حال انتقال مدیریت به صورت کاملا عقلایی و آرام بر اساس شاخصه‌های انقلابی، بسیجی و شایسته سالاری هستیم تا با تلفیق تجربه و جوانی، به آینده و اجرای گام دوم انقلاب دست یابیم.

وی در ادامه مراسم معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی بندرامام افزود: از تلاش های صادقانه مهندس رستمی که بخشی از تاریخ بندرامام را شامل می‌شود، صمیمانه تشکر می‌کنیم، در دوره مدیریت ایشان کارهای بزرگی انجام شد و با توجه به بزرگی بندرامام، انتظارات از بندرامام و نقش بندرامام درکنار یک بنگاه اقتصادی، مشارکت فعالانه در جامعه پیرامون نیز بوده است.

نشان زاده اضافه کرد: با این وجود کارهای زیادی انجام شده، کارهای ارزشمندی در حوزه اصلاح ساختار انجام شده، در حوزه تولید و نوسازی تا حدود زیادی کارها پیش رفته باید با قدرت بیشتر و شتاب بیشتر پیش رود.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه با اشاره به سوابق انصاری نیک مدیرعامل جدید پتروشیمی بندرامام تصریح کرد: انصاری نیک با همان نگرشِ عمیقِ نگاه به درون سازمان انتخاب شد و دکتر علی عسکری انتخاب انصاری نیک را با همین نگرش پیش بردند، انصاری نیک از بندرامام شروع کردند و با سابقه ی بسیار قوی، در حوزه برنامه ریزی و طرح‌ریزی استراتژیک صاحب نظر هستند و یقینا با توجه به دارا بودن تخصص در حوزه های فنی و تخصصی انتظارات ما را بالاتر می برد و اطمینان داریم در پتروشیمی بندرامام موفق ترین‌دوره ها را خواهند ساخت و عقب ماندگی نسبت به توسعه را که از آن یاد شد، جبران خواهند کرد.

نشان زاده با پراهمیت خواندن نقش پتروشیمی بندرامام در صنعت پتروشیمی کشور، بندرامام را موتور محرکه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: پتروشیمی بندرامام به مانند یک پدر دارایی خود را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کرد و اکنون در دورانی که عمر زیادی از آن سپری شده باید توجه اساسی به توسعه بندرامام در حوزه‌های بالادستی و میان‌دستی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید به لزوم توجه ویژه شرکت‌ها به جامعه پیرامون و توسعه جامعه پیرامون درکنار توسعه صنعت پتروشیمی افزود: مهندس انصاری نیک دو دهه در این منطقه خدمت کرد و همه ما که دوران کاری خود را روزی از بندرامام آغاز کردیم خود را بومی ماهشهر می‌دانیم و باید دین خود را به کردم بندرماهشهر و خوزستان ادا کنیم.

نشان زاده در ادامه صحبت‌های خود در مراسم معارفه مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تحریم‌ها را جنگ نابرابر اقتصادی برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس یک دشمن داشتیم و امروز دشمن ما تحریم و کمبود و محدودیت‌هاست که باید با درایت مدیران و حرکت رو به رشد و بهره‌گیری از ظرفیت های موجود، این جنگ نابرابر بی اثر شود‌.

هیات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که صبح امروز با هدف معارفه مدیران عامل جدید پتروشیمی بندرامام و اروند به ماهشهر سفر کردند، در دقایق نخست حضور خود ابتدا با هدف تجدید میثاق و ادای احترام به آرمان‌های شهدا در حسینیه ثارالله حضور یافتند.