وزیر نفت اعلام کرد؛

عرضه ۱۴ میلیارد دلار فروش نفت در سامانه نیما و مرکز مبادله

وزیر نفت گفت: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار ارز فروش نفت و میعانات در سامانه نیما و اکنون در مرکز مبادله ایران عرضه شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ جواد اوجی، وزیر نفت امروز در مراسم رونمایی و آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی درباره میزان فروش نفت کشور گفت: امروز بیشترین میزان فروش نفت را از سال ۱۳۹۷ به این سو داریم.

وی افزود: هم اکنون ۱۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات بیشتر از سال ۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه هم بیشتر از سال ۱۴۰۰ می‌فروشیم و تمام پول آن را هم دریافت می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار ارز فروش نفت و میعانات در سامانه نیما و اکنون در مرکز مبادله ایران عرضه شده است.

اوجی خاطرنشان کرد: بانک‌های ملت و تجارت در موضوع انتشار اوراق گواهی نفت مشارکت دارند.

گفتنی است سررسید ۳۶ ماهه، خرید دلاری و تسویه به صورت ریالی با بهای روز ارز، خرید حداقل ۱۰۰۰ برگه توسط اشخاص حقوقی و دارندگان کد (PRX) و امکان تحویل محموله‌های نفت و میعانات گازی در سررسید از ویژگی‌های گواهی‌های سپرده نفت و گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت هم در حاشیه این برنامه گفت: شرکت نفت اعلام آمادگی کرد ظرفیت عرضه دو پارت ۳۶ میلیون بشکه‌ای نفت و میعانات در مرحله اول انتشار اوراق را دارد.

خجسته مهر همچنین تصریح کرد: فعلا امکان خرید این اوراق صرفا برای اشخاص حقوقی فراهم شده و کف میزان خرید هم ۵۰۰ بشکه است.