افزایش ۲۱ درصدی صادرات پتروشیمی امیر کبیر

صادرات پتروشیمی امیر کبیر در دوره یک ماه اردیبهشت نسبت به دوره مشابه قبل ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ پتروشیمی امیر کبیر در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۵۸ میلیارد تومان صادرات داشته است.

رشد ۲۱ درصدی صادرات شکبیر

پتروشیمی امیر کبیر که با نماد شکبیر در بازار سرمایه شناخته می‌شود در اردیبهشت ماه سال گذشته ۷۰۶ میلیارد تومان از محصولات خود را صادر کرده بود که در سال جدید با افزایش ۲۱ درصدی میزان صادرات امیر کبیر به بیش از ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

پلی اتیلن سبک خطی صادراتی و پلی اتیلن سبک صادراتی از جمله محصولات اساسی شکبیر برای صادرات می‌باشد میزان صادرات هریک از محصولات مذکور در دوره یک ماهه اردیبهشت ماه امسال به ترتیب به مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان و ۶۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

۲۲۸۷ میلیارد تومان جمع فروش امیر کبیر

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شکبیر طی دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ به میزان ۲۲۸۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانیده است که از مبلغ فوق ۸۵۸ میلیارد تومان مربوط به صادرات و ۱۴۲۹ میلیارد تومان آن مربوط به عرضع محصولات در بازار‌های داخلی می‌باشد.

علاوه برموارد فوق پتروشیمی امیر کبیر با سرمایه ۳۶۰۰ میلیاردی در اردیبهشت سال گذشته ۱۹۳۴ میلیارد تومان از محصولات خود را فروخته بود که در مدت مشابه سال جدید با افزایش ۱۸ درصدی جمع فروش آن به ۲۲۸۷ میلیارد تومان رسید.