مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

اقتصاد کشور بر پایه گاز طبیعی می‌چرخد

چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا کوچک‌ترین خدشه‌ای در گازرسانی به مردم پیش نیاید.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز شامگاه چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در نشست با استاندار هرمزگان، با اشاره به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه گازی در حال اجرا در این استان، گفت: این در حالی است که حدود ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح جدید نیز در نظر گرفته‌ایم که اگر مجلس در بودجه همراهی کند، اجرایی خواهند شد.
وی با بیان اینکه باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا کوچک‌ترین خدشه‌ای در گازرسانی به مردم پیش نیاید، افزود: در همین دو سال، به اندازه چند سال گذشته، کار انجام دادیم و این نیست مگر به همت والا و توان شما عزیزان.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عبور موفق از زمستان سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: امسال نیز به‌دلیل تداوم ناترازی بین تولید و مصرف گاز، نیاز به ادامه همکاری حداکثری است و ما باز هم با کمک یکدیگر می توانیم به خوبی زمستان را پشت سر بگذاریم.
چگنی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران، شرکتی عملیاتی است و تعطیلی ندارد؛ ضمن این که اقتصاد کشور نیز بر پایه همین انرژی پاک می‌چرخد، زیرا بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی کشور با گاز تامین می گ‌شود، از این رو باید همیشه هوشیار باشیم تا این شبکه سراسری پایدار و ایمن باشد.