مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران مصداق بارز تحقق شعار سال است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران مصداق بارز تحقق شعار سال است زیرا زمینه حضور بخش خصوصی و مردمی در این صنعت فراهم شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علیرضا دانشی در حاشیه سومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» فرصت مُغتنمی برای پشتیبانی و حمایت از تولید داخل، استقلال و خودکفایی اقتصادی است.

وی افزود: صنعت نفت از دیرباز در این رابطه تلاش های مُضاعفی انجام داده است و یکی از نتایج بارز آن بومی سازی قریب به ۸۰ درصد محصولات و کالاهای موردنیاز صنعت نفت است که حجم عظیمی از فعالیت های صنعتی کشور به شمار می آید.

به گفته ی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بومی سازی و به عبارت دیگر مردمی سازی صنفت نفت حلقه بسیار مهمی از منظومه اقتصادی انقلاب و اقتصاد مقاومتی به شمار می آید که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

دانشی با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، اظهار کرد: قطعا ارتباطات بیرونی موجب هم افزایی علمی می شود و ما از حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه استقبال می کنیم اما نکته حائز اهمیت این است که هرگز متوقف در استفاده از شرکت های خارجی نفت نخواهیم شد. ما در قالب شعارهای انقلاب اسلامی ارتباط با شرکت های خارجی را مورد واکاوی قرار می دهیم و خوشبختانه می بینیم که با تغییر گفتمان دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی حضور شرکت های خارجی روند رو به رُشدی داشته که نشان دهنده این است که ایران عزیز ما منتظر شرکت های خارجی نمی ماند.

دانشی با بیان اینکه در حال حاضر از مهندسی معکوس عبور کردیم و در رابطه با ساخت، گام های بلندی برداشته ایم، گفت: اگر چه سالهاست تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سد راه اقتصاد کشور شده، اما ما توانستیم از این تهدید بهترین بهره را ببریم و در حوزه صنعت نفت به سمت اعمال روش هایی به منظور خودکفایی حرکت نماییم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های خارجی در حوزه نفت، نیازمند برخی از محصولات هایتک ساخته شده در ایران هستند و این نشان دهنده قدرت و توان ایران در حوزه نفت و انرژی است.